تولید انبوه ورق فولادی آجدار در فولاد سبا آغاز شد

تولید انبوه ورق فولادی آجدار در فولاد سبا آغاز شد

اولین بار در کشور با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولید انبوه ورق فولادی آجدار در ناحیه فولاد سبا مجتمع فولاد مبارکه اصفهان آغاز شد.

 

مدیرعامل فولاد مبارکه روز شنبه در آیین افتتاح طرح تولید این نوع ورق گفت: وضعیت آشفته بازار فولاد ایجاب می کند که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
بهرام سبحانی با بیان اینکه در شرایط فعلی سه پرو‍ژه مهم در فولاد مبارکه اجرایی شده است، گفت: با راه اندازی سیستم گاززدایی ورق های نورد سرد با کاربرد خودرویی، نیاز ایران خودرو و سایپا را در داخل کشور بطور کامل رفع می کنیم.
وی افزود: سیستم گوگرد زدایی از فولاد مذاب، ما را قادر کرد ورق های مورد نیاز در لوله های نفت و گاز ترش را برای اولین بار در کشور تولید کنیم.
وی با اشاره به تولید ورق آجدار در این شرکت گفت: موقعی که بازار فولاد شرایط خوبی داشت، فرصت سعی و خطا نداشتیم چون پذیرش ریسک توقف تولید خطرناک بود.
وی افزود: ورق آجدار قبلا در کشور ما به صورت غیراصولی و با ظرفیت کم تولید شده بود ولی ورق تولید شده در فولاد مبارکه دارای استانداردهای بین المللی است که می تواند به اروپا نیز صادر شود.
مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه ظرفیت مصرف ورق آجدار بین 100 تا 200 هزار تن در کشور است، گفت: در صورت نیاز، فولاد سبا ظرفیت تولید 750 هزار تن در سال را دارد که در کمترین ظرفیت نیز 50 میلیون دلار صرفه جویی ارزی را برای کشور به ارمغان می آورد.
سبحانی همچنین مصارف این محصول را در راه پله های صنعتی، پل سازی، خودرو سازی، واگن سازی، کشتی سازی و اسکله سازی برشمرد و گفت: این محصول به صورت کلاف و ورق لبه بری شده قابل عرضه است.
ناحیه فولاد سبا زیر مجموعه مجتمع فولاد مبارکه در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان و در شهرستان لنجان واقع است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا