گزارش روز؛

PMD دلیل مثبت شدن بازار امروز

PMD دلیل مثبت شدن بازار امروز

با توجه به انتشار گزارشات مثبت آمانو( مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی) پیرامون مسائل هسته ای ایران و پرونده PMD بازار در گروه های بزرگ بخصوص گروه های خودرویی، بانکی و پتروشیمی شروعی مثبت اما کم حجم داشتند.

 

با توجه به انتشار گزارشات مثبت آمانو( مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی) پیرامون مسائل هسته ای ایران و پرونده PMD بازار در گروه های بزرگ بخصوص گروه های خودرویی، بانکی و پتروشیمی شروعی مثبت اما کم حجم داشتند اما هر چه به پایان زمان دادوستدها نزدیک تر شدیم بر حجم عرضه ها افزوده شد و اکثرا نمادها نوسانات منفی را تجربه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، نماد ایران خودرو بعد از بازگشایی منفی حدود 3 درصدی جلسه هیات مدیره مربوط به افزایش سرمایه، با افزایش عرضه ها و افت بیشتر قیمتی به کار خود پایان داد. نمادهای ولساپا و حسینا در لیزینگی و حمل و نقل از اقبال بیشتری برخوردار بودند و رشد بیشتری را تجربه کرد و بقیه هم گروهی ها اکثرا متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند. نماد محورسازان ایران خودرو جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، متوقف شد.

نماد وگردش در گروه بانکی با عرضه های مکرر صف خرید و معاملاتی پرحجم و  مثبت چشم نوازی کرد و سبب دادوستدهای مثبت نماد سمگا از زیر مجموعه های خود شد بقیه اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند که در این بین نمادهای ونوین و وکار همچنان با صف فروش به کار خود پایان دادند. نماد وغدیر درگروه سرمایه گذاری تحت حمایت سهامدار عمده و جابجایی بلوک با رشد حدود 1.2 درصدی سبب رشد حدود 24.5 واحدی شاخص کل شد.

گروه پتروشیمی اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند تا جایی که نمادهای شفارس، شکربن، شدوص، شمواد، شسینا صف خرید و نمادهای وپترو، جم، تاپیکو، شلعاب و شپلی مثبت دنبال شدند تا جایی که با جهش نماد تاپیکو تحت حمایت سهامدار عمده سبب رشد حدود 44 واحدی شاخص کل شد همچنین گروه پالایشگاهی بعد از شروعی مثبت اکثرا متعادل و منفی شدند که در این بین نمادهای شاوان و شنفت از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

گروه های فلزی و معدنی، اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین گروه استخراج کانه های فلزی بخصوص سنگ آهنی ها همچنان از فشار فروش بیشتری برخوردار بودند . از معدود نمادهای مثبت گروه های مذکور به ذوب، فباهنر، فسرب، فنوال، هرمز و کشرق می توان اشاره کرد که نماد کشرق با توجه به دریافت اطلاعات با اهمیت در اواخر بازار متوقف شد.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای فاما، فاذر، رمپنا، تکمبا، لخزر، تمحرکه، تکنو، بالاس و تپکو متعادل و مثبت و بقیه اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

گروه های ساختمانی و سیمانی اکثرا متعادل، مثبت اما کم حجم شروع شدند که گروه سیمانی در نهایت متعادل و منفی و گروه ساختمانی متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند اما حجم دادوستدها همچنان پایین بود. از نمادهای مثبت به ثتران، ثشاهد، ثپردیس، آ س پ، ثرود، ثفارس و سشرق می توان اشاره کرد.

سومین روز منفی گروه قندی بعد از رشد چند صد درصدی ماهای گذشته را نظاره گر بودیم که در این بین نمادهای قزوین و قچار همچنان در سایه رقابت متقاضیان بلوک مدیریتی، مثبت و پر تقاضا دنبال شدند. در حالی ﺑﻨﻴﺎد ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﺎن و ﺷﺮﻛﺖ ﻣﺎدر ﺻﻨﺎﻳﻊ ﺗﺨﺼﺼﻲ ﮔﺴﺘﺮش ﺳﻴﻨﺎ اقدام به عرضه دو بلوک مدیریتی شرکت های قچار و قزوین کرده است که بهای هر سهم بلوک "قزوین" از 2324 ریال سه شنبه گذشته به 2397 ریال امروز رسید تا نسبت به قیمت پایه 2314 ریال بیشتر افزایش داشته باشد. از سوی دیگر امروز برای بلوک قند چهار محال یک متقاضی جدید از طریق کارگزاری بخش خصوصی و معروف وارد عرصه شد و به یکباره به جای چند ریال، چند تومان به رقابت دو گروه قبلی اضافه کرد تا قیمت هر سهم بلوک از 2،639 ریال به 3،131 ریال افزایش یابد که فاصله معناداری از قیمت 2500 ریالی پایه نشان می دهد به این ترتیب رقابت دو گروه اصلی در قند قزوین و سه گروه در قند چهارمحال به فردا و شاید هم روزهای آینده کشیده شد.

بلوک قند قزوین شامل 146 میلیون و 463 هزار و 664 سهم است که به صورت یکجا و نقد عرضه شده و در صورت انجام این معامله، ﺧﺮﻳﺪار یا ﺧﺮﻳﺪاران باید ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺧﺮﻳﺪ ﺳﻬﺎم از ﺳﻬﺎﻣﺪاران ﺟﺰء ﻓﻌﻠﻲ را ﻫﻤﺮاه ﺗﻌﻬﺪ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ و ﺗﻀﻤﻴﻦ ﻛﺎرﮔﺰار ﻣﺒﻨﻲ ﺑﺮ اﺟﺮاﻳﻲ کردن اﻳﻦ تعهد را در اﺧﺘﻴﺎر ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﺑﺎزار ﺷﺮﻛﺖ ﺑﻮرس ﻗﺮار دﻫﻨﺪ تا ﻗﻄﻌﻴﺖ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ احراز شود
.بلوک 59.9 درصدی قند چهارمحال نیز شامل 83 میلیون و 868 هزار و 684 سهم است که به صورت نقد در فرابورس روانه میز فروش شده است.  

بقیه گروه های غذایی، کاشی و سرامیک، کانی های غیر فلزی، لاستیک سازی، آی تی و دارویی اکثرا کم حجم و منفی دنبال شدند که در این بین گروه آی تی به لیدری نماد رانقور همچنان از اقبال بیشتری برخوردار بود. دو مجمع سالانه (منتهی به 31 شهریور94 ) و فوق العاده ( برای افزایش سرمایه 7.7 درصدی سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران ساعت 10 و 11 یکشنبه آینده 22 آذر در خانه معلم واقع  در خیابان ولیعصر بالاتر از میرداماد برگزار خواهد شد. همچنین درحالی مجمع عادی بطور فوق العاده تایدواتر خاورمیانه (انتخاب اعضای هیات‌مدیره) ساعت 10 صبح دوشنبه بعد 23 آذر  در سالن اجتماعات شرکت تشکیل می شود که مجمع فوق العاده گروه دارویی سبحان ( برای افزایش سرمایه ۴۳.۸ درصدی) ساعت 10 روز همان روز یعنی دوشنبه آینده در محل سالن رازی واقع در ساختمان جدید دانشکده داروسازی دانشگاه تهران به نشانی تهران، خیابان 16 آذر برقرار خواهد بود. مجمع سالانه ایران ارقام نیز ساعت 9 دوشنبه 23 آذر در دفتر مرکزی شرکت برگزار می شود.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای تاپیکو و وغدیر با رشد 27.08 واحدی به ارتفاع 62,577 واحدی رسید که در این بین نمادهای خودرو و شبندر بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما کارگزاری آبان و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا