مدير عامل کارگزاری پگاه ياوران نوين مطرح کرد:

گواهی سپرده کالايی، پشتوانه ای برای کشاورزان

گواهی سپرده کالايی، پشتوانه ای برای کشاورزان

گواهی سپرده کالايی يکی از ابزار های مفيد برای کشاورزان به منظور فروش محصولات با بهترين قيمت به شمار می آيد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، مهدی مير شاه محمد، مدير عامل کارگزاری پگاه ياوران نوين با بيان اين مطلب گفت: گواهی سپرده کالايی برگه موعد مالکيت برای خريدار است که اين برگه همان برگه انبار برای امانت است که طبق ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری کشاورزی از مزايای بالايی برای استفاده کنندگان برخوردار خواهد بود.

وي در اين باره ادامه داد: در گواهی سپرده کالايی قيمت تضمينی جايگزين خريد تضمينی شده است که اين گواهی ها در حال حاضر برای گندم و ذرت صادر شده و به زودی برای جو نيز امکان پذير خواهد شد.

مدير عامل کارگزاری پگاه ياوران نوين در خصوص مزيت هاي اوراق گواهی سپرده کالايی بورس کالا بيان کرد: اين اوراق از جمله ابزار استاندارد استفاده شده در بورس کالا برای معامله به شمار می آيد و از جمله مزيت های اوراق گواهی سپرده کالايی مي توان به کاهش هزينه انبارداري، ثبات قيمت، نقد شوندگی به موقع آن ها اشاره کرد.

مير شاه محمد با بيان شفافيت قيمت اين اوراق برای کشاورزان يادآور شد: کشاورزان با ارائه محصول خود به انبار بورس کالا و دريافت گواهی کالايی می توانند شاهد بازار شفاف تري برای عرضه باشند و همچنين قيمت گذاری بر روی محصولات به درستی صورت خواهد گرفت و پروسه زمان بري را برای کشاورزان نخواهد داشت.

مدير عامل کارگزاری پگاه ياوران نوين در توضيح نحوه قيمت گذاری در بورس کالا گفت: قيمت گذاری در بورس کالا براساس ميزان عرضه و تقاضا تعيين خواهد شد و فرد دارنده اوراق گواهی سپرده می تواند براساس بهترين قيمت کالای خود را در بورس کالا به فروش برساند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا