جزئیاتی جدید از فروش قسطی مسکن/ اقساط ماهیانه ۳ میلیون تومانی

جزئیاتی جدید از فروش قسطی مسکن/ اقساط ماهیانه ۳ میلیون تومانی

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به اینکه اقساط ماهیانه طرح فروش قسطی مسکن بین ۳ تا ۳.۵ میلیون تومان است، گفت: این طرح برای تمامی سازندگان مسکن اجرا می‌شود.

به گزارش نامه نیوز، فرشید پورحاجت درباره طرح فروش قسطی مسکن توضیح داد: یکی از شرایط مهم طرح فروش قسطی، حضور بانک مسکن به عنوان ضمانت کننده است. این بانک تاکنون با ضمانت ۱۰۰ میلیون تومان از مبلغ هر واحد موافقت کرده است در حالی که انبوه‌سازان پیشنهاد رقمی بالاتر را داده بودند تا قدرت خرید متقضیان افزایش یافته و تعداد بیشتری توان ورود به این طرح را داشته باشند.

وی با اشاره به اقساط این طرح برای متقاضیان، افزود: مبلغ قسط هر واحد در ماه بین ۳ تا ۳.۵ میلیون تومان با بازپرداخت بین ۳ تا ۷ سال خواهد بود و مبلغ سود این اقساط هم ۲ درصد بالاتر از تورم موجود با ۴ درصد کارمزد بانکی است. در واقع مبلغ قسط کمتر از ۳ میلیون تومان نمی‌شود.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اعلام اینکه اقساط این وام که از سوی انبوه سازان در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد، متفاوت از سایر اقساطی است که تاکنون پرداخت کرده‌اند، ادامه داد: بانک مسکن از منابع دولتی برای ارائه وام استفاده می‌کند در حالی که بخش خصوصی چنین منابعی در اختیار ندارد، بنابراین طبیعی است که مبلغ اقساط بالاتر از وام‌های بانک مسکن باشد.

وی با بیان اینکه اقشار متوسط در شهری مانند تهران حداقل بین یک تا دو میلیون تومان اجاره بها پرداخت می‌کنند، گفت: بنابراین این اقشار می‌توانند با خرید این آپارتمان‌ها، این مبالغ را برای اقساط این واحد پرداخت کنند که در نهایت هم مالک آن می شوند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با تاکید بر اینکه نمی‌توان بیش از این به بخش خصوصی برای کاهش اقساط فشار آورد، ادامه داد: ما از دولت انتظار داریم همانطور که در این طرح به کمک متقاضیان مسکن آمده‌ایم، دولت هم نگاه ویژه‌ای به ما داشته باشد.

پورحاجت با بیان اینکه به طور قطع این طرح در آینده می‌تواند کمک زیادی به تقویت طرف تقاضا کرده و تولید را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: امیدواریم در شرایط سخت صنعت ساختمان و رکودی که بر کل اقتصاد کشور حاکم  است، اتفاق خوبی برای این بخش بیافتد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه این طرح مخصوص انبوه سازان نیست و مدلی است که هر سازنده‌ای می‌تواند از آن استفاده کند، افزود: زمانی طرح فروش قسطی مسکن اثرگذاری بیشتری خواهد داشت که به دیگر طرح‌های بانک مسکن مانند وام‌های ۸۰ و ۶۰ میلیون تومانی متصل شود.

به گفته دبیر کانون سراسری انبوه سازان از هفته گذشته تاکنون جلسه ای برای پیگیری اجرای طرح فروش قسطی مسکن برگزار نشده است.

باوجود اینکه بانک مرکزی موافقت ضمنی خود را برای اجرای این طرح اعلام کرده است، اما هنوز زمان و شیوه نامه اجرایی این طرح مشخص نیست.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا