افزایش 500 هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران بعد لغو تحریم

افزایش 500 هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران بعد لغو تحریم

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب جزئیات افزایش 500 هزاربشکه ای تولید نفت خام را بلافاصله بعد از تحریمها اعلام کرد و گفت: بعد از ...

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب جزئیات افزایش 500 هزاربشکه ای تولید نفت خام را بلافاصله بعد از تحریمها اعلام کرد و گفت: بعد از اجرای مرحله نخست افزایش تولید نفت، خود را برای مرحله دوم این طرح آماده خواهیم کرد.

بیژن عالی‌پور با اشاره به جزئیات افزایش 500 هزار بشکه‌ای تولید نفت بلافاصله بعد از رفع تحریمها، گفت: با توجه به فعالیتهای گسترده‌ای که در راستای حفظ و افزایش تولید انجام شده است؛ بنابراین بدون هیچ نگرانی تولید نفت ایران بلافاصله بعد از تحریمها 500 هزار بشکه افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: بعد از کاهش تکلیفی تولید نفت به دلیل تحریمهای ظالمانه، اقدامهای گسترد‌ه‌ای در راستای حفظ توان تولید، فرآورش، تعمیرات اساسی تجهیزات و افزایش تولید انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب گفت: همه این فعالیتها در شرائطی صورت گرفته که به دلیل تحریمها با محدودیت شدید منابع مالی مواجه بودیم، با این حال توانستیم تهدید تحریمها را به فرصتی تبدیل کرده و به تقویت زیرساختهای نفتی، بازسازی و تعمیرات اساسی تاسیسات و تکمیل پروژه‌های مهم بپردازیم.

عالی‌پور ادامه داد: با توجه به مدیریت اعمال شده برای بازگشت همه تاسیسات به شرائط تولید مطابق با برنامه مصوب، تحقق تامین خوراک پالایشگاههای پتروشیمی و صادرات نفت خام در کوتاهترین زمان ممکن، از آمادگی کامل برخوردار هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب ادامه داد: براین اساس طی سالهای 93 و 94 بیش از 14 هزار مورد اقدامهای مهندسی درون چاهی، بیش از 550 مورد اصلاحیه فرایندی، بیش از 2800 مورد تعمیر اساسی تجهیزات فرآورشی و 240 مورد تعمیرات اساسی ماشین آلات دوار در پنج شرکت بهره‌برداری نفت وگاز تابع مناطق نفتخیزجنوب انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی پروژه‌های مهمی مانند احداث چندراهه جدید گناوه، کارخانجات نمکزدایی لب سفید، هفت شهیدان، خط لوله 24 اینچ انتقال نفت از اهواز به پالایشگاه آبادان، افزایش توان تزریق در میدانهای کرنج و پارسی، جمع‌آوری و تزریق گاز نرگسی، واحد بهره‌برداری و نمکزدایی میدان منصوری با ظرفیت فرآورش 75 هزار بشکه نفت در روز با موفقیت اجرا و یا تکمیل و در مدار تولید قرار گرفتند. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به ظرفیت‌سازی و افزایش کیفیت نفت خام تولیدی در این شرکت تصریح کرد: علاوه بر پروژه‌های پیش گفته شده، سال آینده پروژه نمکزدایی 220 هزار بشکه‌ای اهواز متمرکز، بی‌بی حکیمه، گچساران 3 ، رگ سفید 1 و هفتکل نیز راه‌اندازی می‌شوند.

عالی‌پور با بیان این‌که اجرای طرحهای نمکزدایی سبب بهبود کیفیت تولید نفت خام می‌شود، افزود: البته برخی از پروژه‌هایی که طی سال آینده نیز وارد مدار می‌شوند، منجر به افزایش ظرفیت تولید نیز خواهند شد.به گفته وی با راه‌اندازی واحدهای نمکزدایی و تزریق گاز به میدانهای نفتی بعد از مدت کوتاهی، شاهد افزایش تولید میادین مناطق نفت خیزجنوب خواهیم بود؛ ضمن این‌که در این مدت ظرفیت‌سازی خوبی در شرکتهای بهره‌برداری نفت و گاز تابعه صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب تاکید کرد: به این ترتیب این آمادگی را داریم که از فردای لغو کامل تحریمهای ایران، مطابق با برنامه از پیش تعیین شده تولید نفت را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: بعد از افزایش تولید نفت، شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب خود را برای مرحله دوم افزایش تولید نفت خام آماده می‌کند که در این مرحله نیز نوسازی و بهسازی چاههای جدید و تعمیرات چاهها در دستور کار قرار دارد.

عالی‌پور با اشاره به افزایش تولید در کنار تولید مستمر، تصریح کرد: برای این منظور رکوردگیری تولید نفت را انجام دادیم که توانستیم رکورد تولید مستمر نفت را بشکنیم؛ به این ترتیب آماده افزایش تولید نفت بلافاصله بعد از تحریمها هستیم.

بر اساس این گزارش، بیژن زنگنه وزیر نفت پنجشنبه، ١٢ آذرماه، در حاشیه نشست 168 اوپک در وین به خبرنگاران گفت: ایران می‌تواند بلافاصله پس از لغو تحریمها حداقل روزانه 500 هزار بشکه به تولید نفت خام خود بیفزاید و پس از آن ظرف مدت کوتاهی روزانه 500 هزار بشکه دیگر نیز به این تولید می‌افزاییم، به طوری که این مقدار در مجموع به یک میلیون بشکه می‌رسد.

وی گفت: این بدان معناست که تولید نفت خام ایران در مجموع به رقم سه میلیون و 800 هزار تا سه میلیون و 900هزار بشکه در روز می رسد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا