سرمایه گذاری فرست، نخستین سهام پذیرفته شده بورس میانمار

سرمایه گذاری فرست، نخستین سهام پذیرفته شده بورس میانمار

شرکت گروه سرمایه گذاری فرست به مالکیت یکی از تاجران میانمار به نام، سرگ پان، در نظر دارد سهام خود را در بورس میانمار مورد پذیرش قرار دهد و از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شود.

 

 

شرکت سرمایه گذاری فرست، نخستین شرکتی خواهد بود که در بورس تازه تأسیس میانمار سهام خود را مورد پذیرش فرار می دهد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شرکت گروه سرمایه گذاری فرست به مالکیت یکی از تاجران میانمار به نام، سرگ پان، در نظر دارد سهام خود را در بورس میانمار مورد پذیرش قرار دهد و از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، پان، که مدیریت هلدینگ سنگاپوری "یوما استراتژیک" را نیز بر عهده دارد طی مصاحبه ای، در خصوص این تصمیم جدید برای عرضه سهم در بورس میانمار اطلاع رسانی کرد.

وی در این مصاحبه ابراز داشت: گروه سرمایه گذاری فرست، که فعالیت هایی از قبیل خدمات مالی، املاک و مستغلات و بهداشتی درمانی را بر عهده دارد از 4 ماه گذشته تمامی مدارک خود را برای عرضه سهم در بورس میانمار به این نهاد ارائه داده است.

وی ادامه داد: گروه فرست کاملا آماده است و امیدواریم سهام این شرکت، یک شروع خوب برای فعالیت های بورس میانمار باشد.

در 5 سال گذشته که دولت شبه نظامی میانمار، برنامه ای مدون برای سرمایه گذاری خارجی در نظر گرفته و درهای این کشور را به سوی دنیا گشوده است، سرمایه گذاری خارجی با رشد قابل توجهی در میانمار رو به رو شده است.

در حالی که کارشناسان معتقدند این سیل سرمایه گذار خارجی پس از انتخابات این کشور در ماه گذشته و پیروزی حزب مخالف، آنگ سان سو کیز، رو به فزونی گذاشته است.

در این بین، پیش بینی می شود کشور میانمار با داشتن موقعیت جغرافیای متفاوت میان دو کشور چین و هند و بهره برداری از راه های تجاری دریایی بین اروپا و شرق آسیا با رشد اقتصادی 8.3 درصدی در سال 2016 رو به رو شود.

بر این اساس، بورس این کشور در تاریخ 9 دسامبر(19 آذر) فعالیت خود را آغاز خواهد کرد اما به نظر می رسد که معاملات خاصی تا انتهای سال جاری در این بازار صورت نگیرد. سهام شرکت های موجود در این بورس تا شروع فعالیت رسمی بورس میانمار، در بازار OTC این کشور که تحت نظر سازمان بورس میانمار است، مورد معامله قرار می گیرد .

این در حالی است که، سازمان بورس میانمار با شرکت کارگزاری دایوا در ژآپن، فعالیت های مستقیم و مستمر دارد .

آلکسی گوردینکو، مدیر شرکت سرمایه گذاری اوست لند در بانکوک در این خصوص بیان داشت: بازار میانمار شاهد تزریق نقدینگی وسیعی از سوی سرمایه گذاران خارجی است . وجود نقدینگی تازه بخش خصوصی را تقویت می کند.

در این میان، بزرگترین دارایی میانمار، بانک یوما است که در حدود 60 شعبه متفاوت در این کشور داراست. این بانک و موسسه خدمات مالی دارای شعبه های متفاوتی مثل شرکت یوما استراتژیک و لیپو گروه است که خدمات املاک و مستغلات و خدمات بهداشتی و درمانی را انجام می دهد .

این در حالی است که، قیمت سهام شرکت یوما استراتژیک در بورس سنگاپور با رشد 28 درصدی در سه ماه گذشته رو به رو شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا