در صورت تاخیر در بازپرداخت وام

فولکس واگن به دارایی‌هایش چوب حراج می‌زند

فولکس واگن به دارایی‌هایش چوب حراج می‌زند

فولکس واگن 20 میلیارد یورو وام را از 13 بانک دریافت می‌کند تا برای به دوش گرفتن هزینه‌های رسوایی آلایندگی این گروه خودروسازی کمک کنند و به بانکهای وام دهنده اعلام کرده اگر راهی برای بازپرداخت وام یک ساله پیدا نکند، دارایی‌هایش را خواهد فروخت.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه به رویترز اظهار کردند هشت بانک که در ابتدا 2.5 میلیارد یورو وام را به فولکس واگن پیشنهاد کرده بودند، هر یک 1.825 میلیارد یورو و پنج بانک دیگر 1.08 میلیارد یورو در اختیار این شرکت قرار می‌دهند.

سیتی، یونی کردیت، بارکلیز، بانک توکیو-میتسوبیشی، بی ان پی پاریبا، میزوهو و سوسیته جنرال سهم بزرگتری در تامین وام 20 میلیارد یورویی داشته اند در حالیکه گولدمن ساکس، بانک آمریکا، سانتاندر، بی بی وی ای و کردیت اگریکول باقی این پول را تامین کرده‌اند.

تحت مفاد این وام، فولکس واگن به وام دهندگانش اطمینان داده اگر منابع پول دیگری پیدا نکند دارایی‌هایش را خواهد فروخت. فولکس واگن قصد دارد با صدور اوراق قرضه در چند ماه آینده، این وام را بازپرداخت کند.

با این همه این شرکت به دارایی‌هایی که ممکن است به فروش گذاشته شوند، اشاره‌ای نکرده است.

بانکهای سرمایه گذاری ایده‌هایی را درباره نحوه تهیه پول توسط فولکس واگن مطرح کرده اند با اینهمه هر گونه تصمیم گیری تا زمانی که میزان جریمه‌های صادر شده و هزینه‌های فراخوانها مشخص نشوند، بعید خواهد بود.

به گفته منابع آگاه، به فروش گذاشتن برندهایی مانند آئودی، پورشه یا واحد کامیون سازی این شرکت بعید است اما بخش غیرکامیون سازی برند MAN احتمالا در صدر فهرست احتمالی فروش خواهند بود. فعالیتهای مهندسی نیروی MAN که شامل موتور کشتی، نیروگاههای کوچک و سیستمهای تست است، ممکن است بین چهار تا پنج میلیارد یورو ارزش داشته باشد.

این واحد عامل کل سود عملیاتی 101 میلیون یورویی MAN در مدت 9 ماه و بیش از یک چهارم از 9.98 میلیارد یورو فروش این شرکت به حساب آمده است.

فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، برای تقویت فاینانس خود تحت فشار قرار دارد. تحلیلگران پیش بینی می‌کنند این شرکت که به تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی در آمریکا و تحریف میزان آلایندگی دی اکسید کربن اقرار کرده است، برای پوشش هزینه‌های مربوط به جریمه، شکایتها و اصلاح خودروهای آلاینده باید ده‌ها میلیارد یورو هزینه کند.

بزرگترین رسوایی در تاریخ 78 ساله فولکس واگن، مارتین وینترکورن، مدیرعامل این شرکت را ناچار به استعفا کرد و میلیاردها یورو از ارزش سهام این خودروساز را از بین برد و همچنین هزینه استقراض این خودروساز را گران‌تر ساخت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا