جزئیات کامل درآمد مالیاتی

بار ماليات بر دوش بخش خصوصي

بار ماليات بر دوش بخش خصوصي

جزئيات بيشتر از درآمدهاي مالياتي اخذ شده در 6 ماهه اول امسال نشان مي‌دهد ماليات اشخاص حقوقي با پرداخت 12 هزار و 584ميليارد تومان 2.1 درصد افزايش يافت و در مقابل ماليات بر درآمد با پرداخت 5 هزار و 622 ميليارد تومان 21.8 درصد بيشتر شد كه در اين بخش ماليات حقوق كاركنان بخش عمومي 35.5 درصد، ماليات حقوق كاركنان بخش خصوصي 17 درصد و ماليات بر مشاغل 13.8 درصد رشد كرد.

اقتصاد ایران آنلاین- در 6 ماه نخست سال جاري درآمدهاي مالياتي با مبلغي معادل 33 هزار و 410 ميليارد تومان 6.4 درصد افزايش يافت كه بررسي جزئيات اين رشد درآمد نشان مي‌دهد بار درآمدهاي مالياتي را بخش خصوصي و حقوق كاركنان به دوش كشيده است.

 
در شرايطي كه ركود اقتصاد در سال جاري عميق‌تر از سال‌هاي پيش شده و دولت اين شرايط ركودي را مي ديد اما افزايش درآمدهاي مالياتي را با اين فرض كه پايه مالياتي افزايش مي‌يابد و بر موديان بخش خصوصي فشار رشد ماليات را وارد نخواهد كرد، درآمدهاي اين بخش را در بودجه 94، 22.5 درصد افزايش داد.

 
اما جزئيات بيشتر از درآمدهاي مالياتي اخذ شده در 6 ماهه نشان مي‌دهد ماليات اشخاص حقوقي با پرداخت 12 هزار و 584ميليارد تومان 2.1 درصد افزايش يافت و در مقابل ماليات بر درآمد با پرداخت 5 هزار و 622 ميليارد تومان 21.8 درصد بيشتر شد كه در اين بخش ماليات حقوق كاركنان بخش عمومي 35.5 درصد، ماليات حقوق كاركنان بخش خصوصي 17 درصد و ماليات بر مشاغل 13.8 درصد رشد كرد.

 
در اين مدت اما به دليل ركود گسترده در بخش‌هاي اقتصادي از جمله بورس و ساختمان ماليات بر ثروت اعم از ماليات بر نقل و انتقال املاك، ماليات نقل و انتقال سهام و حق تمبر و اوراق بهادار در مجموع 12.3 درصد كاهش يافت.

 
در بخش ماليات بر اشخاص حقوقي، ماليات علي‌الحساب اشخاص حقوقي دولتي 39.5 درصد كاهش يافت و در مجموع هزار و 268 ميليارد تومان پرداخت شد. ماليات معوقه اشخاص حقوقي دولتي با هزار و 803 ميليارد تومان پرداختي 6.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افت داشته است.

 
ماليات نهادها و بنيادهاي انقلاب اسلامي نيز 17 ميليارد تومان بوده كه 21.2 درصد نسبت به سال قبل كمتر پرداخت شده است اما در اين بين ماليات اشخاص حقوقي غيردولتي 14.8 درصد بيشتر شده است.

 
به تعبير ديگر، اشخاص حقوقي غيردولتي 28.3 درصد از كل ماليات‌هاي مستقيم را پرداخت مي‌كنند و اشخاص حقوقي دولتي پرداخت 3.8 درصد و نهادها و بنيادهاي انقلاب اسلامي نيز پرداخت 0.1 درصد از كل ماليات‌هاي مستقيم را برعهده دارند.

 
در مقابل ماليات مشاغل 5.1 درصد، ماليات حقوق كاركنان بخش عمومي 5.4 درصد و ماليات حقوق كاركنان بخش خصوصي هم 5.4 درصد از كل ماليات‌ها را شامل مي‌شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا