در گفت وگوی بورس پرس با مدیرعامل اعلام شد:

دلایل خرید بلوک "شنبدر" توسط "پارسان" به یک چهارم ارزش جایگزینی

دلایل خرید بلوک

مدیرعامل نفت و گاز پارسیان با اعلام دلایل خرید بلوک ۱۷ درصدی پالایشگاه بندرعباس به یک چهارم ارزش جایگزینی رویه حضور در بزرگترین پالایشگاه بورسی را اعلام کرد.

مرتضی عزیزی درگفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره دلایل خرید هفته گذشته بلوک 17درصدی پالایشگاه بندرعباس توسط نفت و گاز پارسیان ( که توسط سازمان خصوصی سازی و به وکالت از شرکت ملی پالایش و پخش عرضه و به ارزش 1000 میلیارد تومان خریداری شد) اظهار داشت: با توجه به حضور " پارسان" در دو پالایشگاه تبریز و شیراز، با خرید این بلوک بخشی از استراتژی اتصال شمال به جنوب اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه پالایشگاه بندرعباس بزرگترین پالایشگاه حاضر در بورس بشمار می رود، ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به جایگاه و استقرار این پالایشگاه در یکی از بهترین مراکز صادرات فراورده های پالایشی کشور و همچنین برنامه های توسعه ایی و در پیش بودن اجرای برجام، می توان به آینده این شرکت و صنعت امیدوار بود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: درحالی طی موعد مقرر با پرداخت 20 وجه نقد معامله بلوک فوق و سایر مدارک و اسناد قطعیت آن احراز خواهد شد که طبق محاسبات ، بلوک 17 درصدی پالایشگاه بندرعباس به یک چهارم ارزش جایگزینی خریداری شده است.

عزیزی در واکنش به این سئوال که "پارسان" به عنوان سهامدار عمده و جدید "شبندر" چه نگاه و برنامه ایی برای سهام آن دارد؟ تاکید کرد: در صورت بررسی حضور پارسان در ترکیب سهامداری شرکت های مختلف، مشخص می شود که نگاه حاکم سهامداری بلندمدتی وجود داشته و با تکیه واقعیت ها، برنامه های توسعه ایی اجرایی می شود. همین استراتژی در پالایشگاه بندرعباس هم عملی خواهد شد. 

براساس این گزارش، بلوک فوق شامل 2 میلیارد و 346 میلیون سهم "شبندر" بود که به قیمت پایه هر سهم 4294 ریال به صورت 20 درصد نقد و باقی در 5 قسط توسط "پارسان" خریداری شده و عزیزی سه شنبه پیش با ارسال توضیحاتی درباره اثر این معامله بر صورت های مالی "پارسان " اعلام کرد خرید سهام شرکت مذبور موجب افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری های این هلدینگ در بودجه سال مالی 31 شهریور 95 به مبلغ 28.3 میلیارد تومان خواهد شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا