خاموشی‌های امسال چقدر به بدهی‌های دولت ارتباط دارد؟

خاموشی‌های امسال چقدر به بدهی‌های دولت ارتباط دارد؟

اقتصاد > انرژی - اقتصاد نیوز نوشت: در حال حاضر 50 درصد نیروگاه‌های برق کشور در اختیار بخش خصوصی است که طلب زیادی از دولت دارند و در نهایت ممکن است توان آنها برای تحویل برق را به مرور کاهش دهد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران تاثیر مطالبات بخش برق بر خاموشی‌های سال جاری را ارزیابی کرد.

حمیدرضا صالحی در خصوص تاثیر بدهی دولت به بخش برق بر گزارش‌ اخیر خاموشی‌های سال 94، گفت: باید به این نکته توجه داشت که بخشی از خاموشی‌های برق مربوط به پیک مصرف برق است که البته در تابستان روی می‌دهد.

وی ادامه داد: تردید دارم که بتوان کاهش نیافتن خاموشی‌های اخیر را به دلیل این بدهی‌هایی دانست که وزارت نیرو به پیمانکاران برق دارد. هرچند که واقعیت این است که انباشت این بدهی‌ها مساله خوشایندی نیست و در نهایت می‌تواند توان دارندگان نیروگاه‌های برق خصوصی را کم کند.

صالحی عنوان کرد: در حال حاضر 50 درصد نیروگاه‌های برق کشور در اختیار بخش خصوصی است که طلب زیادی از دولت دارند و در نهایت ممکن است توان آنها برای تحویل برق را به مرور کاهش دهد. 

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد تنها جایی که ممکن است این نیروگاه‌ها قادر به تحویل به موقع برق نباشند، زمان انجام تعمیرات اساسی است که حجم برق تحویلی کاهش می‌یابد. در عین حال اولین جایی که وزارت نیرو خاموشی را در آن اعمال می‌کند بخش صنعت است. برهمین اساس است که اگر بدهی دولت به بخش برق به موقع تحویل داده شود، توان نیروگاه‌ها برای ارائه برق هم بیشتر بوده و به بخش صنعت آسیب وارد نمی‌شود. 

 اخیرا برخی گزارش‌ها حکایت از آن داشت که تلاش دولت برای کاهش میزان خاموشی‌های سال 94 محقق نمی‌شود. همین مساله، احتمال مرتبط بودن این خاموشی‌ها با بدهی‌های دولت به بخش برق را به میان آورده است. 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا