چرا زنگنه به وین رفت؟

چرا زنگنه به وین رفت؟

اقتصاد > انرژی - ایرنا نوشت: در اجلاس روز جمعه قرار است اعضای اوپک ضمن بررسی وضعیت بازار، تصمیم های لازم برای مدیریت بازار در سال 2016 را اتخاذ کنند.

احتمال می رود دو رویداد مهم در یکصد و شصت و هشتمین اجلاس اوپک بازگشت اندونزی به جمع اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و بررسی رفع تحریم های نفتی ایران باشد.

اکنون کشورهای الجزایر، ایران، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اکوادور، آنگولا و ونزوئلا عضو اوپک هستند و قرار است در اجلاس آتی، اندونزی به طور رسمی به عضویت این سازمان پذیرفته شده و بدین ترتیب اعضای اوپک به 13 کشور افزایش یابد.

وزیر نفت پیشتر در گفت وگو با ایرنا، از ارسال نامه جدیدی به دبیرکل اوپک خبر داد و گفت: در این نامه، افزایش عرضه نفت ایران را اطلاع داده و خواستار احیای نظام سهمیه بندی شده است.

زنگنه در این باره اظهار داشت: حذف سهمیه بندی اعضا در اوپک اشتباهی بزرگ و تاریخی بود و جای تعجب دارد که چرا این طرح(حذف سهمیه بندی) پذیرفته شد.

وی در خصوص احتمال موافقت با پیشنهاد از سرگیری نظام سهمیه بندی در اجلاس آینده اوپک، افزود: برخی اعضا این موضوع را مطرح می کنند اما مشخص نیست که تصویب شود. احیای سهمیه ها در اجلاس آینده سازمان کشورهای صادرکننده نفت، کار بسیار سختی است.

مهدی عسلی، مدیرامور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت ایران نیز در خصوص نامه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران گفته بود :در نامه آقای زنگنه که به دبیرکل اوپک هم ارائه شده، ایران خواستار 'تعهد اعضای این سازمان به سقف تولید ٣٠ میلیون بشکه در روز است که این به معنای کاهش تولید عربستان و برخی کشورهای دیگر به میزان یک میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز است.'

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا