مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اعلام کرد

شناسایی ظرفیت استان‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار

شناسایی ظرفیت استان‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در صورتی که منابع صندوق افزایش یابد آمادگی ایجاد اشتغال پایدار به شکل گسترده در کشور را داریم.

اصغر نوراله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر با افزایش جمعیت جوان کشور و به تبع آ‌ن جویندگان کار روبه‌رو هستیم که بخش اعظمی از آنها را دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: بالا رفتن نرخ رشد جمعیت در روستاها و همچنین نبود امکانات و فرصتهای کسب و کار در مناطق محروم و روستایی نیز موجب شده تا فرصتهای اشتغال در روستاها جوابگوی نیازهای کارجویان نباشد و این امر گسترش پدیده مهاجرت به شهرها در سالهای اخیر را به دنبال داشته باشد.

نوراله زاده با اشاره به حمایت صندوق کارآفرینی امید از طرح‌های کسب و کار به ویژه در مناطق محروم و روستایی، درباره اجرای طرح تکاپو گفت: این طرح در چند استان کشور مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و ظرفیتهای هر یک از استانها برای ایجاد اشتغال پایدار شناسایی شده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال استان سمنان از مزیت گردشگری و کردستان از مزیت آی تی برخوردار است و ما با شناسایی این ظرفیتها و طراحی مدل‌های توسعه و اختصاص منابع و سرمایه‌های لازم، ایجاد فرصتهای شغلی مناسب در این استانها را دنبال می‌کنیم.

نوراله زاده با اشاره به نقش موثر صندوق کارآفرینی امید در اشتغالزایی و مشارکت اجتماعی و اقتصادی خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید رویکرد توسعه کسب و کارهای خرد و حمایت از کارآفرینان نوپا را که عمدتا امکان بهره‌مندی از تسهیلات بانکی را ندارند در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، خوشه‌های کارآفرینی، زنجیره‌های ارزش، برندهای داخلی، مشاغل جدید و کسب و کارهای خرد و خانگی در اولویت حمایت این صندوق قرار دارند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا