عضو شورای مرکزی خانه کشاورز:

ایران جزو 10 کشور گران در قیمت تمام شده محصولات تولیدی است

ایران جزو 10 کشور گران در قیمت تمام شده محصولات تولیدی است

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز تصریح کرد: ایران جزو 10 کشور گران در قیمت تمام شده محصولات تولیدی است و کشاورزان هزینه‌های زیادی صرف کاشت، داشت و برداشت محصولات خود می‎کنند و در مقابل مجبور می‎شوند محصول‌شان را ارزان بفروشند که این امر یکی از معضلات بخش‎ کشاورزی است.

علی کردی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا در لرستان، اظهار کرد: در بخش کشاورزی یا دیگر حوزه‎ها وجود دلالان به عنوان واسطه ضروری است، چراکه تولیدکننده نمی‎تواند هم در عرصه تولید و هم در حوزه بسته‎بندی و فروش و ... اقدام کند.

وی افزود: اگر دلالان نقش واسطه‎گر را بین تولیدکنندگان محصولات داشته و در واقع پلی بین تولیدکننده و مصرف‎کننده باشند، در آن‎ صورت مفید خواهند بود اما اگر تنها به دلالی بپردازند و بدون انصاف محصولات را از کشاورز با قیمت ارزان خریداری کنند و در عوض با قیمت هنگفت به بازار عرضه کنند، حضور آنها به ضرر تولیدکننده است.

این صادر کننده لرستانی اظهار کرد: در گذشته تعاون روستایی با خرید محصولات کشاورزی از تولیدکنندگان با قیمت منصفانه دست دلال را از خرید ارزان محصولات دور نگه می‎داشت اما این سازمان امروزه از وظیفه اصلی خود دور شده و پای دلالان باز شده است.

این فعال اقتصادی یادآور شد: برای جلوگیری از حضور دلالانی که به دنبال خرید ارزان محصولات از کشاورز و فروش گران آن به مصرف کننده هستند، باید تعاون روستایی به شکل گذشته اقدام به خرید محصولات و پرسنل خود را فعال کند تا مراکز خدماتی‌شان به کشاورزان خدمات لازم را ارائه دهند.

کردی خاطرنشان کرد: دولت باید بر کاشت، داشت و برداشت نظارت داشته باشد و تا حد ممکن از حضور دلالانی که از خرید محصولات کشاورزی سوء استفاده می‎کنند، جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه ایران جزو 10 کشور گران در قیمت تمام شده محصولات تولیدی است، تصریح کرد: کشاورزان هزینه زیادی صرف کاشت، داشت و برداشت محصولات خود می‎کنند و در مقابل مجبور می‎شوند محصول‌شان را به قیمت ارزان بفروشند و این قضیه یکی از معضلات در حوزه‎ کشاورزی است. دولت باید بازنگری اساسی روی این مسئله داشته باشد و مدیریت‎ها دقیق‎تر، بروکراسی‎ها تا حد امکان حذف، بانک‎ها متعادل‎تر و... شوند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا