البولوشی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ماین نیوز به عمان:

علاقه‌مند به معدنکاری سنگ آهن و سنگ مرمر در ایران هستیم

علاقه‌مند به معدنکاری سنگ آهن و سنگ مرمر در ایران هستیم

گروه معادن - رئیس هیات مدیره شرکت معدنی و بازرگانی النهدا (Al- Nahda Mining & Trade) با اشاره به اینکه فرصت‌های معدنی زیادی در عمان برای شرکت‌های ایرانی وجود دارد، گفت: ما علاقه‌مند به معدنکاری در بخش سنگ آهن و سنگ مرمر ایران هستیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ماین نیوز به مسقط عمان، یاسر البولوشی در حاشیه نخستین کنفرانس و نمایشگاه معدنکاری و مواد معدنی عمان با اشاره به فعالیت 6 شرکت ایرانی در بخش‌های ساخت راه و پزشکی و بیمارستانی عمان اظهار کرد: شرکت‌های معدنی ایران می‌توانند در فرصت‌های معدنی که در عمان برای آنها وجود دارد سرمایه‌گذاری کنند، چه بسا که شرکت گل گهر نیز اقداماتی در این زمینه انجام داده است.

وی در عین حال قوانین کشور عمان را در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی ساده و مناسب توصیف کرد.

خبرنگار ماین نیوز با یاسر البولوشی، رئیس هیات مدیره شرکت معدنی و بازرگانی النهدا گفت‌وگویی انجام داده که متن آن به شرح زیر است:

در ابتدا درباره شرکت النهدا توضیح دهید و اینکه این شرکت در چه حوزه‌های معدنی فعالیت می‌کند؟

شرکت النهدا در زمینه معدنکاری سنگ آهن فعالیت می‌کند و همچنین در حوزه‌های سنگ آهک و ماده معدنی گابرو نیز که در جاده‌سازی کاربرد دارد، فعالیت می‌کنیم. بطور کلی 7 پروژه معدنی را در دست اجرا داریم. سنگ آهن تولیدی ما نیز در صنایع فولاد و سیمان کاربرد دارد.

آیا نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش معدن ایران به ویژه سنگ آهن علاقه‌مند هستید؟

بله من درباره ایران زیاد شنیده ام و علاقه‌مند به معدنکاری سنگ آهن در این کشور هستیم. فرصت‌های ایران برای ما بسیار خوب است و ما خوشحال می‌شویم که بتوانیم وارد معادن ایران نیز شویم. در کنار سنگ آهن، سنگ مرمر نیز دیگر حوزه مورد علاقه ما برای ورود به بخش معدن ایران است.

آیا شرکت‌های ایرانی می‌توانند به صورت جوینت ونچر و مشارکت وارد معادن عمان شده و سرمایه‌گذاری کنند؟

فرصت‌های عمان برای ایران بزرگ است و دولت عمان نیز در این زمینه از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند. دو کشور ارتباط دیرینه بسیار خوبی با هم دارند و ما به سرمایه‌گذاران ایرانی در عمان خوشامد می‌گوییم.

وضعیت قوانین عمان در ارتباط با جذب سرمایه‌گذاران خارجی چگونه است؟

قوانین عمان ساده هستند و هم‌اکنون 6 شرکت ایرانی در بخش راه‌سازی، پزشکی و بیمارستانی در عمان فعالیت می‌کنند. در بخش معدنی نیز گل گهر در عمان فعالیت زیادی دارد.

وضعیت بهره مالکانه یا رویالتی در عمان چگونه است؟

عدد بسیار ناچیزی در حد 10 درصد از فروش محصول است.

کنفرانس معدنکاری و مواد معدنی را چطور دیدید؟

کنفرانس بسیار خوبی بود و به همه دنیا نشان دادیم که عمان از نظر معدنی کشور غنی است.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا