روند کاهش ارزش يورو برابر دلار و برخی ديگر از ارزها ادامه دارد

روند کاهش ارزش يورو برابر دلار و برخی ديگر از ارزها ادامه دارد

روند کاهش ارزش یورو برابر دلار و برخی دیگر از ارزهای معتبر جهان در معاملات روز پنجشنبه نیز ادامه یافت.

 

اینکه قرار است بانک مرکزی اروپا تصمیمات جدیدی در راستای گسترده تر کردن سیاست گشایش پولی خود در ساعات آینده بگیرد بیشترین تاثیر را در کاهش ارزش یورو برابر دلار و برخی دیگر از ارزها داشته است.
بانک مرکزی اروپا به منظور سد کردن راه کاهش نقدینگی یا همان تورم منفی در منطقه یورو و در همین راستا،فراهم کردن زمینه رشد اقتصادی پایدار در کشورهای حوزه یورو، سیاست گشایش پولی را از اول ماه مارس سال 2015 به اجرا گذاشته است که به موجب آن، با بازخرید اوراق قرضه دولتی و خصوصی کشورهای این حوزه پولی، هر ماه حدود 60 میلیارد یورو نقدینگی به نظام مالی منطقه یورو تزریق می کند.نهاد مالی اروپا در نظر دارد در چارچوب این سیاست که روند آن تا سپتامبر سال 2016 ادامه خواهد داشت بیش از 1140 میلیارد یورو اوراق قرضه بخش های دولتی و خصوصی را بازخرید کند تا این گونه پول در گردش در حوزه یورو افزایش یابد.بانک مرکزی اروپا امیدوار است با اجرای این تدبیر پولی ، میزان نقدینگی و پول در گردش منطقه یورو را دو درصد افزایش دهد. اما اکنون با توجه به آنکه میزان تزریق نقدینگی پایین است و اهداف مورد نظر محقق نخواهد شد نهاد پولی منطقه یورو تصمیم گرفته است گستره آن را افزایش دهد. افزایش گستره این سیاست پولی، با توجه به آنکه نقدیندگی بیشتری از یورو وارد بازار خواهد شد از ارزش این پول خواهد کاست.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن،هر یورو در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی امروز لندن، به یک و 0558 ده هزارم دلار( معادل هر هزار یورو، برابر هزار و 55 دلار و 80 سنت) رسید که نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین این بازار، کاهش نشان می دهد. ارزش برابری این دو ارز در پایان معالات روز گذشته به نسبت یک یورو به یک و 0619 ده هزارم دلار (هر هزار یورو، برابر هزار و 61 دلار و 19 سنت) بود.
ارزش یورو در پایان معاملات روز گذشته به هر یورو برابر یک دلار و 0551 دهم هزار رسیده بود که پایین ترین ارزش برابری این دو ارز از اواسط آوریل تاکنون بوده است.
ارزش برابری واحد پول اروپا با ین نیز در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی امروز لندن کاهش یافت، به گونه ای که ارزش برابری این جفت ارزی به نسبت یک یورو به 130 ین و 35 صدم یک ین رسید.ارزش برابری این دو ارز در پایان معاملات روز کاری پیشین به نسبت یک یورو به 130 ین و 83 صدم یک ین بود.
اما ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن نیز در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی امروز لندن افزایش یافت، به ترتیبی که ارزش برابری این دو ارز در اواسط معاملات امروز به نسبت یک دلار به 123 ین و 45صدم یک ین بود، حال آنکه ارزش برابری این زوج ارزی در پایان معاملات روز کاری پیشین به نسبت یک دلار به 123 ین و 21 صدم یک ین رسیده بود.
درهمین راستا،در معاملات ارزی امروز لندن،ارزش پوند انگلیس نیز در برابر یورو افزایش یافت.بدین ترتیب که هر 70 ممیز 64 صدم پنی (هر 100 پنی معادل برابر یک پوند) برابر یک یورو داد و ستد شد.
ارزش پوند انگلیس در برابر دلار اما نوسانی نداشت. در داد و ستدهای امروز، هر پوند انگلیس برابر یک و 4944 ده هزارم دلار( معادل هر هزار پوند، برابر هزار و 494 دلار و 40 سنت) خرید و فروش شد.
در همین بازار ارزش فرانک سوییس در برابر یورو نیز نسبت به روز گذشته نوسان چندانی نداشت.در معاملات امروز هر یک و 0811 ده هزارم فرانک سوییس برابر یک یورو خرید و فروش شد. یعنی هر هزار یورو، برابر هزار و 81 فرانک و10 صدم یک فرانک داد و ستد شد.
اما ارزش فرانک سوییس برابر دلار، کاهش یافت. هر یک و 0239 ده هزارم فرانک سوییس برابر یک دلار خرید و فروش شد.به این صورت که هر هزار دلار، برابر هزار و 23 فرانک و 90 صدم یک فرانک معامله شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا