شفاف سازی مالک 17 درصدی پالایشگاه بندرعباس

شفاف سازی مالک 17 درصدی پالایشگاه بندرعباس

مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان با تایید خرید بلوک ۱۷ درصدی پالایشگاه بندرعبارس در روز گذشته، در خصوص اثر این معامله بر سود " پارسان" شفاف سازی کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بعد از عرضه بلوک 17 در صدی پالایشگاه بندرعباس توسط سازمان خصوصی سازی و به وکالت از شرکت ملی پالایش و پخش در روز گذشته و خریدارای آن از سوی نفت و گاز پارسیان به قیمت پایه ، این شرکت در خصوص تاثیر این معامله برسهام شرکت توضیحاتی ارائه داد.

این بلوک شامل 2 میلیارد و 346 میلیون سهم پالایشگاه بندرعباس بود که به قیمت پایه هر سهم 4294 ریال به صورت 20 درصد نقد و مابقی اقساط از سوی شرکت نفت و گاز پارسیان خریداری شد؛ با واگذاری این بلوک درصد مالکیت شرکت ملی پالایش و پخش در این شرکت به کمتر از یک درصد رسید.

در این خصوص مرتضی عزیزی مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان با ارسال نامه ای به سازمان بورس گفت این هلدینگ به عنوان برنده مزایده واگذاری 17 درصد سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس تعین شده و باید طی 20 روز کاری نسبت به انجام تعهدات خود اقدام کند.

لذا با توجه به آخرین بودجه اعلام شده شرکت پالایش نفت بندرعباس، خرید سهام شرکت مزبور موجب افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری های این هلدینگ در بودجه سال مالی منتهی به 31 شهریور 95 به مبلغ 283 هزار و 866 میلیون ریال می شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا