طرح ترکیه برای مقابله به مثل با روس‌ها

طرح ترکیه برای مقابله به مثل با روس‌ها

مقامات اقتصادی ترکیه در پی تهیه طرحی برای مقابله به مثل در برابر تحریم های روسیه علیه این کشور هستند.

به گزارش روزنامه بوگون چاپ ترکیه، مقامات اقتصادی ترکیه دو شب پیش در نشستی به ریاست محمد شیمشک معاون نخست وزیر طرحی را با نام طرح خط قرمز بررسی کردند. این طرح به احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه ارائه خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، بر اساس این طرح محصولات روسیه در فهرست قرمز قرار خواهد گرفت و نظارت بر واردات کالا از روسیه به ترکیه در گمرکات ترکیه تشدید خواهد شد.

در نخستین گام ترکیه با تاخیر عمدی در ترخیص میوه و سبزیجاتی که از روسیه وارد ترکیه می شود ،‌ زمینه بازگرداندن این محصولات را به روسیه فراهم خواهد کرد.

دولت ترکیه با اجرای این طرح برای جلوگیری از زیان صادرکنندگان منسوجات و پوشاک به روسیه از آنان برای صادرات محصولاتشان به کشورهای دیگر حمایت خواهد کرد.

دولت ترکیه همچنین موضوع خرید گاز از منابع دیگر را بجای خرید گاز از روسیه بررسی خواهد کرد. بر اساس این طرح ترکیه اقداماتی را برای جایگزین کردن شرکت های پیمانکاری و مهندسی کشورهای دیگر بجای شرکت های روسی انجام خواهد داد و محدودیت هایی را برای ترانزیت کالاهای روسی از مسیر ترکیه اجرا خواهد کرد.

در این طرح جلوگیری از حضور شرکت های روسیه در مناقصه احداث سومین نیروگاه هسته ای روسیه نیز مطرح شده است.

بر اساس این طرح دولت ترکیه تدابیری را برای جلوگیری از زیان بخش جهانگردی این کشور به علت لغو سفرهای جهانگردان روس به این کشور اتخاذ و تلاش خواهد کرد شهروندان کشورهای مختلف را به سفر به ترکیه ترغیب کند.

دولت ترکیه قصد دارد در صورت لزوم موضوع تجدید قرارداد خرید گاز از روسیه را مطرح کند. دولت ترکیه همچنین خرید ال ان جی را از نیجریه و الجزایر افزایش خواهد داد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا