اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان برای مطالعات معدن در حاشیه بهرام گور

اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان برای مطالعات معدن در حاشیه بهرام گور

گروه معادن - معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان برای مطالعات معدن در حاشیه منطه حفاظت شده «بهرام گور» خبرداد.

به گزارش ماین نیوز، علیرضا جوکاری گفت: در گذشته پنج میلیارد تومان برای عملیات اکتشافات معدن در استان فارس اختصاص یافته بود که از این میزان ۲.۵ میلیارد تومان تامین شده است.

وی ادامه داد: این ۲.۵ میلیارد تومان برای انجام اکتشافات معدنی در حاشیه بهرام گور اختصاص یافته و عملیات آن در حال انجام است.

جوکاری اظهار داشت: در این راستا نیز مطالعات لازم در حاشیه بهرام گور با در نظر گرفتن تمامی ضوابط در حال انجام است.

معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس اظهار داشت: مابقی این میزان برای ۱۵ طرح اکتشافاتی در سطح استان هزینه می شود که این طرحها هم اکنون در مرحله مناقصه است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه معدن استان فارس بیان کرد: در این راستا باید فرصتها و اولویتهای سرمایه گذاری در این بخش کاملاً شناخته شود و با در نظر گرفتن تواناییهای بالفعل و بالقوه این بخش، تقویت بخش معدن در دستور کار قرار گیرد.

جوکاری افزود: وجود ذخایر و معادن سنگهای تزیینی و نما با قابلیت صادرات و مزیت در ذخیره، تنوع و رنگ ، وجود ذخایر خاک های نسوز و صنعتی، ذخایر و معادن مصالح ساختمانی شامل سنگ آهک، گچ، شن و ماسه و ... قابلیت تامین مواد معدنی مورد نیاز صنایع معدنی شامل سیمان، آجر، آهک هیدراته، نمک فرآوری شده، کربنات سدیم و... کشف ذخایر جدید دولومیت در جنوب استان به عنوان پیش نیاز ایجاد واحدهای فرآوری دولومیت (تولید شمش منیزیم ) بخشی از توانمندیهای معدنی استان است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰درصد انواع خاک نسوز و صنعتی کشور در فارس تولید می شود، گفت: با توجه به توان معدنی استان می توان در زمینه سرمایه گذاری های کوتاه مدت و بلندمدت برنامه ریزی کرد که در این زمینه سرمایه گذاران داخلی وخارجی اعلام آمادگی کرده و باعملیاتی شدن برخی از معادن بزرگ اینم مهم در رونق وتوسعه اقتصادی واشتغال استان تاثیر گذارخواهدبود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا