امروز در بورس و فرابورس:

دو خریدار بلوک های ۸۸.۷ و ۵۹.۹ درصدی را به رقابت کشاندند

دو خریدار بلوک های ۸۸.۷ و ۵۹.۹ درصدی را به رقابت کشاندند

عرضه امروز بلوک های ۸۸.۷ و ۵۹.۹ درصدی دو شرکت قند قزوین و چهارمحال در بورس و فرابورس با رقابت دو متقاضی مواجه و به شنبه موکول شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بازار سهام، ﺑﻨﻴﺎد ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﺎن و ﺷﺮﻛﺖ ﻣﺎدر ﺻﻨﺎﻳﻊ ﺗﺨﺼﺼﻲ ﮔﺴﺘﺮش ﺳﻴﻨﺎ اقدام به عرضه بلوک های 88.71 درصدی شرکت قزوین در بورس و 59.9 درصدی قند چهارمحال در فرابورس کردند.

براساس این گزارش، بررسی های بورس پرس نشان می دهد هر دو بلوک عرضه شده با تقاضای دو گروه شامل یک سرمایه گذار حقوقی و یک سرمایه گذار احتمالا" حقیقی مواجه شده و دو کارگزاری بخش خصوصی و بانک غیردولتی وارد عرصه رقابت شده اند.

به این ترتیب در حالی تکلیف این دو بلوک مدیریتی به شنبه آینده و شاید هم روزهای بعد موکول شده که قیمت هر سهم بلوک قند قزوین از 2314 به 2324 ریال و بلوک قند چهار محال هم از 2500 به 2639 ریال افزایش یافته است.

دو سهامدار اصلی و وابسته به هم "قزوین و قچار" یعنی ﺑﻨﻴﺎد ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﺎن و ﺷﺮﻛﺖ ﻣﺎدر ﺻﻨﺎﻳﻊ ﺗﺨﺼﺼﻲ ﮔﺴﺘﺮش  ﺳﻴﻨﺎ در صورت انجام معامله برای همیشه از ترکیب سهامداری دو شرکت فوق خارج خواهند شد.

بلوک قند قزوین شامل 146 میلیون و 463 هزار و 664 سهم است که به صورت یکجا و نقد عرضه شده و در صورت انجام این معامله ، ﺧﺮﻳﺪار یا ﺧﺮﻳﺪاران باید ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺧﺮﻳﺪ ﺳﻬﺎم از ﺳﻬﺎﻣﺪاران ﺟﺰء ﻓﻌﻠﻲ را ﻫﻤﺮاه ﺗﻌﻬﺪ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ و ﺗﻀﻤﻴﻦ ﻛﺎرﮔﺰار ﻣﺒﻨﻲ ﺑﺮ اﺟﺮاﻳﻲ کردن اﻳﻦ تعهد را در اﺧﺘﻴﺎر ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﺑﺎزار ﺷﺮﻛﺖ ﺑﻮرس ﻗﺮار دﻫﻨﺪ تا ﻗﻄﻌﻴﺖ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ احراز شود.

بلوک 59.9 درصدی قند چهارمحال نیز شامل 83 میلیون و 868 هزار و 684 سهم است که به صورت نقد در فرابورس روانه میز فروش شده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا