آمادگی سرمایه گذار برای استخراج سالانه 4000 تن سلستین از معادن بهمئی

آمادگی سرمایه گذار برای استخراج سالانه 4000 تن سلستین از معادن بهمئی

دنیای معدن - مدیرعامل معدن سلستین بهمئی از آمادگی سرمایه گذار برای استخراج سالانه 4000 تن سلستین از معادن بهمئی خبر داد.

اسماعیل شاپسندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که معادن سلستین بهمئی از بهترین معادن به شمار می رود، اظهار کرد: توان استخراج سالانه 4000 تن سلستین از این معادن وجود دارد.

وی به بیان یکی از مشکلات مهم در این زمینه پرداخت و گفت: مشکل این است که در کشور کارخانه ای برای فرآوری سلستین وجود ندارد و باید به صورت خام فروشی این ذخایر به کشورهای دیگر صادر شود.

این سرمایه گذار در بخش معادن به یکی دیگر از مشکلات در این راه اشاره کرد و گفت: مشکل دیگر این است که برای استخراج معادن سلستین معارضات اجتماعی مشکلات زیادی برای ما ایجاد می کند.

شاپسندی بیان کرد: برای مثال در شهرستان بهمئی دو معدن سلستین وجود دارد که یکی در قبر قیصر و دیگری در دو پر نظری است.

وی افزود: دو سال است که به دلیل معارضات اجتماعی معدن قبر قیصر راکد مانده زیرا معارض اجتماعی قیمت بالایی پیشنهاد داده که غیر معقولانه به نظر می رسد.

این فعال اقتصادی در بخش معادن تصریح کرد: مشکلات بعد از تحریم ها برای فروش سلستین به سایر کشورها پیدا کردیم اما چند کشوری هستند که سلستین به آن ها فروخته می شود.

وی گفت: اما در هر صورت استخراج از معدن دو پر نظری انجام می شود و ما آن را روی هم دپو می کنیم و هیچ گاه از کار خود به هر دلیل مأیوس نمی شویم.

شاپسندی تصریح کرد: خودمان زیرساخت ها را برای فعال شدن معدن ایجاد کردیم و از اداره صنعت و معدن استان تشکر می کنیم که اگر نمی توانند کاری برای ما انجام دهند سنگ اندازی هم در کار ما ایجاد نمی کنند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا