ارزش يورو برابر دلار و برخی ديگر از ارزهای معتبر جهان افزايش يافت

ارزش يورو برابر دلار و برخی ديگر از ارزهای معتبر جهان افزايش يافت

ارزش یورو برابر دلار و برخی دیگر از ارزهای معتبر جهان در معاملات روز سه شنبه افزایش یافت.

 

سودگیری سرمایه گذاران و کارگزاران بازار ارزی از دلار، با توجه به اینکه ارزش آن در داد و ستدهای روزهای کاری پیشین برابر یورو به طور قابل توجهی افزایش یافته بود و از همین رو؛دارندگان این ارز برای دستیابی به سود بیشتر اقدام فروش گسترده آن کردند، امروز ارزش آن در برابر پول اروپا کاهش یافت.زیرا در این حالت، رفتار بازار خیلی سریع تغییر می‌کند و روند فزاینده ارزش ارز مورد نظر در بازار معاملات برعکس می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن،هر یورو در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی امروز لندن، به یک و 0593 ده هزارم دلار( معادل هر هزار یورو، برابر هزار و 59 دلار و 30 سنت) رسید که نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین این بازار، مقداری افزایش نشان می دهد. ارزش برابری این دو ارز در پایان معالات روز گذشته به نسبت یک یورو به یک و 0566 ده هزارم دلار (هر هزار یورو، برابر هزار و 56 دلار و 60 سنت) بود.
از اواسط ماه آوریل امسال تاکنون سابقه نداشته است که ارزش برابری این دو ارز تا این حد پایین آید.
ارزش برابری واحد پول اروپا با ین نیز در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی امروز لندن افزایش یافت، به گونه ای که ارزش برابری این جفت ارزی به نسبت یک یورو به 130 ین و 39 صدم یک ین بود.ارزش برابری این دو ارز در پایان معاملات روز کاری پیشین به نسبت یک یورو به 130 ین و پنج صدم یک ین بود.
اما ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی امروز لندن نوسان چندانی نداشت ، به ترتیبی که ارزش برابری این دو ارز در اواسط معاملات امروز به نسبت یک دلار به 123 ین و 9 صدم یک ین بود، ارزش برابری این زوج ارزی در پایان معاملات روز کاری پیشین به نسبت یک دلار به 123 ین و 9 صدم یک ین رسیده بود.
با این حال میزان افزایش ارزش یورو دربرابر دلار در معاملات امروز محدود بود .زیرا قرار است کمیته سیاست پولی بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه این هفته نشست خود برگزار و درباره اجرای اقدامات دیگری در چارچوب سیاست گشایش پولی این نهاد تصمیم گیری کند.
بانک مرکزی اروپا به منظور سد کردن راه کاهش نقدینگی یا همان تورم منفی در منطقه یورو و در همین راستا،فراهم کردن زمینه رشد اقتصادی پایدار در کشورهای حوزه یورو، سیاست گشایش پولی را از اول ماه مارس سال 2015 به اجرا گذاشته است که به موجب آن، با بازخرید اوراق قرضه دولتی و خصوصی کشورهای این حوزه پولی، هر ماه حدود 60 میلیارد یورو نقدینگی به نظام مالی منطقه یورو تزریق می کند.نهاد مالی اروپا در نظر دارد در چارچوب این سیاست که روند آن تا سپتامبر سال 2016 ادامه خواهد داشت بیش از 1140 میلیارد یورو اوراق قرضه بخش های دولتی و خصوصی را بازخرید کند تا این گونه پول در گردش در حوزه یورو افزایش یابد.بانک مرکزی اروپا امیدوار است با اجرای این تدبیر پولی ، میزان نقدینگی و پول در گردش منطقه یورو را دو درصد افزایش دهد.
اما با توجه به اثر جانبی اجرای این سیاست که کاهش ارزش یورو برابر دیگر ارزها را در پی دارد، بانک مرکزی اروپا اکنون تصمیم گرفته است پول بیشتر به بدنه اقتصاد منطقه یورو تزریق کند تا زمینه برای رشد اقتصادی این حوزه پولی بیشتر فراهم شود.
در معاملات ارزی امروز لندن،ارزش پوند انگلیس نیز در برابر یورو بی نوسان بود.بدین ترتیب که هر 70 ممیز 18 صدم پنی(هر 100 پنی معادل برابر یک پوند) برابر یک یورو داد و ستد شد.
ارزش پوند انگلیس در برابر دلار افزایش یافت. در داد و ستدهای امروز، هر پوند انگلیس برابر یک و 5090 ده هزارم دلار( معادل هر هزار پوند، برابر هزار و 590 دلار ) خرید و فروش شد.
در همین بازار ارزش فرانک سوییس در برابر یورو کاهش یافت.در معاملات امروز هر یک و 0892 ده هزارم فرانک سوییس برابر یک یورو خرید و فروش شد. یعنی هر هزار یورو، برابر هزار و 89 فرانک و 20 صدم یک فرانک داد و ستد شد.
ارزش فرانک سوییس برابر دلار،کاهش یافت. هر یک و 0287 ده هزارم فرانک سوییس برابر یک دلار خرید و فروش شد.به این صورت که هر هزار دلار، برابر هزار و 28 فرانک و 70 صدم یک فرانک معامله شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا