وزیر صنعت، معدن تجارت:

تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مجارستان برای گسترش روابط تجاری ضروری است

تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مجارستان برای گسترش روابط تجاری ضروری است

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مجارستان، این اقدام را برای گسترش سطح مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور ضروری دانست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت، محمدرضا نعمت زاده در دیدار پیتر سیاتو وزیرامور خارجه و تجارت مجارستان و هیات همراه، روابط گذشته دو کشور را ضعیف عنوان کرد و گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و مجارستان خواستار شد.
وی ادامه داد: باید یک چارچوب مناسب و برنامه ریزی شده برای توسعه تعامل ها و همکاری های دو کشور در نظر گرفته شود.
نعمت زاده افزود: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های دو کشور، باید تلاش کرد روابط اقتصادی صمیمی تری بین ایران و مجارستان برقرار شود؛ از این رو خواستار ارتقای سطح همکاری ها هستیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه سیاست ما بر پایه سرمایه گذاری مشترک و سرمایه گذاری جدید در بازار داخل است، گفت: استفاده از تکنولوژی ایران در بخش تولید لوله های فولادی و آلومینیومی، تجهیزات مربوط به آب و تجهیزات پزشکی، صنایع ماشین سازی، صنایع کشاورزی، صنایع مخابراتی و صنایع پتروشیمی از جمله زمینه هایی است که می توان برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور به آنها توجه کرد.
نعمت زاده یادآورشد: برگزاری نمایشگاه توانمندی های دو کشور نیز از دیگر اقدام هایی است که می تواند در ارائه مزیت ها، فرصت ها و زمینه های همکاری مشترک موثر واقع شود.
وی با تاکید بر تعمیق روابط آموزشی دو کشور در بخش صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر یک هزار مرکز تحقیق و توسعه در کشور ما وجود دارد که می توانید از ظرفیت های آن استفاده کنید که این اقدام، تبادل اطلاعات و دانش فنی دو کشور را در پی خواهد داشت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به توانمندی کشور مجارستان در زمینه ساخت خودرو ابراز امیدواری کرد از این پتانسیل بتوان برای توسعه همکاری های بیشتر بهره برد.
پیتر سیاتو وزیرامور خارجه و تجارت مجارستان نیز در این دیدار، با ابراز تمایل از برگزاری هرچه سریع تر کمسیون اقتصادی مشترک دو کشور گفت: بهبود روابط، توسعه همکاری ها و سرمایه گذاری ها از خواسته های ما نیز محسوب می شود و از همین جا برای حضور شما در کمیسیون مشترک در بوداپست دعوت می کنیم.
وی با اعلام آمادگی از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تصریح کرد: با این اقدام، روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه به صورت جدی تر به پیش خواهد رفت.
وی، توسعه همکاری ها در زمینه های انرژی، مدیریت بهبود استفاده از آب و تجهیزات مربوط به آبیاری، مخابرات، تجهیزات پزشکی، دارویی، آموزش و تحصیلات تکمیلی، پتروشیمی و کشاورزی را از جمله اولویت های مجارستان برشمرد.
پیتر سیاتو همچنین با تاکید بر ضرورت گسترش تعاملات سیستم بانکی دو کشور، ابراز امیدواری کرد که پس از لغو تحریم ها، سطح ارتباط مناسبات مالی دو کشور نیز بهبود پیدا کند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا