گزارش روز؛

بازار کم حجم متاثر از تعطیلات پیشرو

بازار کم حجم متاثر از تعطیلات پیشرو

گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. خکمک، خریخت، ولبهمن، خمهر، ختوقا، خمحرکه و خلنت از معدود نمادهای مثبت گروه های مذکور بودند.

 

 

گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. خکمک، خریخت، ولبهمن، خمهر، ختوقا، خمحرکه و خلنت از معدود نمادهای مثبت گروه های مذکور بودند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با توجه به جابجایی مناسب سهامداران در سهم تازه وارد خدیزل و خریدهای مناسب حقوقی کیا مهستان یکی از سهامداران عمده، احتمالا ظرف چند روز آینده نماد خدیزل مجددا رشد قیمتی را تجربه کند و نماد حفارس با تغییر 180 درجه ای و برخلاف روز گذشته، منفی و پرعرضه دنبال شد.

سازمان خصوصی سازی برای دومین بار اقدام به عرضه بلوک ۸۷ درصدی شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس و ﺑﻪ وﻛﺎﻟﺖ از شرکت ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ دوﻟﺘﻲ اﻳﺮان در سال جاری کرد که بازهم ناکام ماند و این بلوک مدیریتی مجددا بدون خریدار ماند.

بلوک مذکور شامل 303 میلیون و 920 هزار سهم بود که به قیمت 3600 ریال به صورت 20 درصد نقد و باقی در 5 قسط روانه میز فروش شده بود(بورس پرس).

در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری، معاملات بلوکی 50 میلیون سهمی وبصادر و 10 میلیون سهمی وخاور در بازار بلوکی، صف خرید نماد وبیمه تحت تاثیر خریدها و حمایت های سهامدار عمده، رشد قیمتی نمادهای کوثر، ما، ونیرو، اعتلا، میهن، وتوصا، سدبیر و افت حدود 7 درصدی ودی، صف فروش ونوین را مشاهده کردیم. نماد وپارس پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، عمومی فوق العاده مبنی بر اصلاح اساسنامه-تشکیل جلسه هیات مدیره مبنی بر تصویب افزایش سرمایه با افت حدود 4 درصدی به گردونه معاملات بازگشت. در روزهای اخیر افزایش حجم دادوستدهای نماد وامید با مالکیت بانک سپه و پرتفویی با 65 درصد شرکت ها بورسی و بقیه غیر بورسی را نظاره گر هستیم. 37 درصد ارزش پرتفوی بورسی شرکت کچاد و 31 درصد کگل تشکیل داده است.

کاهش چشمگیر ارزش بازار پرتفوی بورسی و کاهش 22 درصدی سود خالص از شرایط سخت صنعت سنگ آهنی و سرمایه گذاری مربوطه حکایت دارد. شرکت های مدیریت انرژی امید تابان هور، سرمایه گذاری ساختمانی سپه و پترو امید آسیا شرکت های سرمایه گذاری خارج از بورس آن می باشند که اکثرا با افزایش حجم تولید و افتتاح طرح های توسعه تا سال 95 مواجه هستند.

صندوق بین المللی پول، «یوان» ارز ملی چین را به دلیل آنکه استفاده از آن در مبادلات جهانی افزایش یافته و به پنجمین ارز مورد معامله در جهان تبدیل شده، عضو سبد ارزهای رایج این صندوق یا همان «حق برداشت ویژه» کرد(ایرنا).

در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، جابجایی بلوک حدود 7 میلیون سهمی پارسان، ادامه صف خرید نمادهای شفارس و شسینا و معاملات مثبت نمادهای شاراک، جم، شدوص، فارس، خراسان، شرانل، شبهرن، پترول و شاوان را نظاره گر بودیم. نماد شفارا با توجه به تعدیل منفی اعلامی با افت حدود 5 درصدی و صف فروش به گردونه معاملات بازگشت. خریدار بلوک روز گذشته شرکت شبندر هلدینگ نفت و گاز پارسیان بود که علاوه بر دو پالایشگاه شیراز و تبریز،  شبندر نیز به پرتفوی خود افزود. ارزش بلوک مذکور بیش از هزار میلیارد تومان با سپرده حداقلی 30 میلیارد تومانی است که مجموعه پارسان برای قطعی شدن معامله باید ظرف 20 روز کاری نسبت به پرداخت 20 درصد وجه نقد اقدام نمایند.

در گروه های فلزی و معدنی، نماد فولای در سایه خبر افزایش سرمایه، رشد قیمتی و نمادهای فلوله، فاسمین، فمراد، زنگان، هرمز متعادل، کم حجم و مثبت و بقیه اکثرا متعادل و منفی پی گیری می شوند.

تمحرکه، لخزر، تکنو و فاما نمادهای کم حجم و مثبت گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی بودند و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند.

نماد رانفور در گروه آی تی و همچنین نماد دزهراوی یکی از پرپتانسیل ترین نمادهای گروه دارویی با توجه به خبر افزایش سرمایه 275 درصدی از محل سود انباشته با افزایش تقاضا، افزایش حجم معاملات و رشد قیمتی مواجه شدند که در این بین گروه آی تی با اقبال بیشتر، مثبت تر به کار خود پایان داد. گروه قندی بواسطه ادامه کاهش حجم دادوستدها و تداوم معاملات منفی فرسایشی کل بازار، مجددا با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه شدند که در این بین شروع معاملات عمده نمادهای قزوین و قچار مزید بر علت شده بود.

نمادهای شرکت کاشی نیلو جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور تصویب صورتهای مالی، شرکت صنایع سیمان دشتستان جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، حق تقدم شرکتهای سرمایه گذاری بوعلی، صنایع ریخته گری ایران، کشت و صنعت پیاذر با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی، متوقف شدند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای رمپنا و وپارس با افت (97.48) واحدی به ارتفاع 062,55 واحدی رسید که در این بین نمادهای فارس و جم بیشترین تاثیر مثبت را داشتند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما کارگزاری آبان و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا