شورای رقابت: تخصیص ارز 2میلیارد دلاری برای واردات انحصاری نبود

شورای رقابت: تخصیص ارز 2میلیارد دلاری برای واردات انحصاری نبود

تهران- ایرنا- شورای رقابت پس از بررسی گزارش یک نماینده مجلس و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: امتیاز ویژه تخصیص ارز 2 میلیارد دلاری برای واردات نهاده از نظر این شورا انحصاری نیست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شورای رقابت، پرونده اعطای امتیاز ویژه (تخصیص ارز 2میلیارد دلاری) به شرکت های دولتی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی روز گذشته در شورا بررسی و توضیحات نماینده مجلس شورای اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی استماع شد.
در خصوص شکایت اعطای امتیاز ویژه (تخصیص ارز 2میلیارد دلاری) به شرکت های دولتی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی، شورا پس از استماع اظهارات احمد توکلی (نماینده مجلس شورای اسلامی)(شاکی) و بخشنده (معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی)(نماینده مشتکی عنه) با مطالعه مستندات موجود و با توجه به اینکه واردات صورت گرفته سهم ناچیزی از کل بازار را در اختیار داشته، تاکید کرد که این اقدام، موجب تسلط و یا اخلال در رقابت نمی شود.
براساس اعلام شورا، همچنین از نظر لطمه جدی به دیگر فعالان بازار نیز مستنداتی ارائه نشده، بنابراین تخلفی از احکام مربوط به مواد فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی توسط شورا احراز نشده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا