ذوب آهن به تدریج با استفاده از انرژی گاز ، گام مهمی جهت حفظ محیط زیست بر می دارد

ذوب آهن به تدریج با استفاده از انرژی گاز ، گام مهمی جهت حفظ محیط زیست بر می دارد

دنیای معدن -مهندس صادقی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان طی جلسه ای با مهندس حمید ظهرایی مدیر کل محیط زیست استان اصفهان دیدار و گفتگو نمود .

در این جلسه که مهندس یزدی زاده معاون برنامه ریزی  و توسعه شرکت نیز حضور داشت ، مهندس صادقی طی گزارشی به ارائه سیاست ها و برنامه های زیست محیطی شرکت پرداخت و یادآور شد که ذوب آهن اصفهان همواره دوستار محیط زیست بوده و هر چند آلودگی های زیست محیطی در صنعت و تولید اجتناب ناپذیر است ولی این شرکت همواره سعی در حذف و به حداقل رساندن این آلودگی ها داشته و متناسب با درآمد و میزان نقدینگی خود در این باره هزینه می نماید .

وی با اشاره به برخی از اقدامات ذوب آهن در دوره تصدی قبلی خود در این شرکت از جمله ایجاد حدود 18 هزار هکتار فضای سبز و ایجاد سیستم احیاء مستقیم در پروژه قائم یادآور شد که به مرور و در بلند مدت به سمت استفاده از انرژی گاز خواهیم رفت و در نتیجه آلودگی های زیست محیطی شرکت کمتر خواهد شد .

مهندس صادقی در ادامه از مدیر کل محیط زیست خواست که با دید فنی و تعامل دوجانبه به مسائل محیط زیستی نگاه کرده  و با بیان اولویت ها و حساسیت های خود در قالب برنامه ای مدون همکاری ذوب آهن را جلب و در این حالت این شرکت به وظایف خود عمل خواهد کرد .

در این دیدار مهندس ظهرابی مدیر کل محیط زیست استان نیز با استقبال  از حضور مجدد  مهندس صادقی در ذوب آهن اصفهان گفت: از اینکه فردی با تجربه و معتقد به حفظ محیط زیست در رأس ذوب آهن قرار گرفته خوشحالم و امیدواریم که این شرکت قراردادهای قبلی فی مابین را همچنان رعایت کرده و در تنگناهای اقتصادی نیز توجه به حفظ محیط زیست را فراموش نکند و اداره کل محیط زیست  نیز همکاری و تعامل لازم را با این شرکت خواهد داشت .

مهندس ظهرابی با اشاره به وضع محیط زیست استان و آلودگی هوا در شهر اصفهان و شهرهای بزرگ اطراف و کمبود بارندگی در سالهای اخیر یادآور شد که صنایع بزرگ و متنوعی در استان اصفهان وجود دارد و این صنایع با بکارگیری  تکنولوژی های مناسب و استفاده از انر‍ژی های پاک همانند گاز باید به بهتر شدن هوای استان کمک کنند .

در پایان این دیدار مهندس صادقی از مسئولان محیط زیستی و دیگر مسئولان استان و کشور درخواست نمود که با اختصاص اعتبارات لازم به تمام صنایع و خصوصا صنایع علاقمند به حفظ محیط زیست آنها را کمک نمایند .

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا