100 میلیون تن سنگ آهن جدید به بازار می آید/ پیش بینی قیمت ها تا سال 2016

100 میلیون تن سنگ آهن جدید به بازار می آید/ پیش بینی قیمت ها تا سال 2016

دنیای معدن - گزارش های جدید نشان می دهد براساس پیش بینی ها عرضه بیش از 100 میلیون تن سنگ آهن جدید به بازار ضربه خواهد زد.

براساس اطلاعات موسسه Fitch که جزو سه موسسه رتبه بندی برتر از نگاه آمریکا است اعلام کرده تا دو سال آینده 145 میلیون تن سنگ اهن به سطوح عرضه فعلی افزوده خواهد شد و این به معنای افزایش 10 درصدی عرضه نسبت به سطح موجود تولید است.

در آخرین روز از هفته گذشته قیمت سنگ اهن به پایین ترین سطح خود از زمان ثبت شاخص قیمت گذاری استیل ایندکس رسیده بود.

در بندر تیانجین چین در پایان هفته گذشته قیمت فروش فوری هر تن سنگ آهن با 1.8 درصد کاهش به 43 دلار و 40 سنت تنزل یافت که از نومابر 2008 تاکنون کمترین قیمت ثبت شده در استیل ایندکس بوده است.

تحلیلگر موسسه مورگان استنلی به بحران صنعت فولاد اشاره کرد و افزود، بهای سنگ آهن در سال جاری به پایین تر از 40 دلار در هر تن خواهد رسید و سال آینده نیز تنها کمی بالاتر از 30 دلار خواهد بود.

وی معتقد است به منظور تعادل عرضه و تقاضا باید تولید را کاهش داد.

این تحلیلگر همچنین گفته که قیمت سنگ اهن در هفته جاری به کمتر از 40 دلار در هر تن خواهد رسید.

عرضه مازاد همچنان در بازار مشکل ساز است و تعطیلی واحدهای سنگ اهنی پر هزینه (با هزینه تولید بالا) باوجود کاهش قیمت ها از سال 2014، برعکس پیش بینی ها به کندی صورت می گیرد.

وضعیت تقاضای جهانی که در راس آن چین قرار دارد ضعیف تر از پیش بینی ها بوده و به احتمال زیاد تا سال 2016 نیز بدین گونه باقی خواهد ماند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا