روابط تجاری ایران و مجارستان باید توسعه یابد

روابط تجاری ایران و مجارستان باید توسعه یابد

وزیر صنعت با بیان اینکه روابط تجاری ایران و مجارستان باید توسعه یابد، گفت: هم اکنون سطح روابط دو کشور بسیار ضعیف است.

محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار با وزیر امور خارجه مجارستان گفت: همکاری‌های اقتصادی ایران و مجارستان باید بیش از گذشته افزایش یابد، چراکه هم اکنون سطح روابط بسیار ضعیف است و بنابراین باید راهکارهایی را به کار بست که بتوان این روابط را تعمیق بخشید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: گسترش همکاری‌های تجاری میان ایران و مجارستان باید در قالب یک چارچوب مشخص و برنامه‌ریزی‌شده پیش برود و بنابراین باید زمینه‌ای را فراهم کرد که با برقراری ارتباطات صمیمی تر میان دو طرف، روابط اقتصادی را نیز گسترش داد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سیاست صنعتی ایران در مواجهه با شرکت‌های خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران، سرمایه‌گذاری‌های مشترک، صادرات برای کشورهای هدف و نیز سرمایه گذاری جدید در بازار داخلی است، بنابراین مجارستان هم می‌تواند از فرصت‌های معرفی شده ایران به عرصه های بین المللی، نهایت استفاده را حاصل کند.

به گفته نعمت‌زاده، استفاده از تکنولوژی ایران در بخش تولید لوله‌های فولادی، آلومینیوم، صنایع ماشین سازی، صنایع کشاورزی، تجهیزات مربوط به آب، تجهیزات پزشکی، ‌پتروشیمی و مخابرات از جمله زمینه‌هایی است که می‌توان برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور به آنها اندیشید.

وی خاطرنشان کرد: ایران و مجارستان می‌توانند با برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، دستاوردهای اقتصادی خود را به همدیگر نشان دهند و از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خود به خوبی در جهت توسعه روابط اقتصادی بهره گیرند، این در حالی است که همکاری مراکز تحقیق و توسعه در ایران هم می‌تواند برای مجارستان مفید باشد.

در ادامه این دیدار، «پیتر سیاتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان نیز خواستار برگزاری هرچه سریعتر کمسیون اقتصادی مشترک دو کشور شد و گفت: بهبود روابط، توسعه همکاری‌ها و سرمایه گذاری‌ها از خواسته‌های مجارستان در همکاری با ایران محسوب می‌شود. با این ‌اقدام، روابط اقتصادی و تجاری دو جانبه به صورت جدی‌تری گسترش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های انرژی، مدیریت بهبود استفاده از آب و تجهیزات مربوط به آبیاری، ‌مخابرات، ‌تجهیزات پزشکی، ‌ دارویی، آموزش و تحصیلات تکمیلی، پتروشیمی و‌ کشاورزی از جمله اولویت‌های مجارستان است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا