وزیر صنعت اعلام کرد:

پیش بینی ردیف بودجه برای فعالیت های دانش بنیان واحدهای صنعتی در سال 95

پیش بینی ردیف بودجه برای فعالیت های دانش بنیان واحدهای صنعتی در سال 95

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بودجه سال آینده، ردیفی برای حمایت مالی از فعالیت های پژوهشی و دانش بنیان واحدهای صنعتی خصوصی، پیش بینی خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدرضا نعمت زاده اضافه کرد: در قانون رفع موانع تولید پیش بینی شده است که اگر یک واحد صنعتی تحقیقاتی انجام دهد که به نتیجه منجر شود، دولت می تواند تا 50 درصد هزینه های آن تحقیقات را تامین کند.
وی ادامه داد: از آنجا که این قانون امسال به تصویب رسیده، منابعی در بودجه سال 1394 برای این بخش دیده نشده است اما در بودجه سال آینده (1395)، ردیفی برای این بخش پیش بینی خواهد شد.
نعمت زاده اضافه کرد: علاوه بر این، صندوق هایی از جمله صندوق نوآوری در کشور تاسیس شده است که شرکت های دانش بنیان می توانند از تسهیلات آن برخوردار شوند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی، ستادی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شده است که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز عضو آن است.
وی با اشاره به تدوین 11 برنامه ملی حول پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی، گفت: هر کدام از این برنامه های ملی، شامل چند طرح و پروژه خواهد بود.
نعمت زاده گفت: یکی از این برنامه های ملی، برنامه اقتصاد دانش بنیان است که وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و اطلاعات و جهاد کشاورزی و همچنین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری عضو این کارگروه هستند و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز مسئولیت هماهنگی این کارگروه را برعهده دارد.
وی با یادآوری اینکه تاکنون این کارگروه 2 جلسه را برگزار کرده است، ادامه داد: در جلسه گذشته، وضعیت فعلی و پیشنهادهای پیشرفت کار مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد برنامه ها را به صورت 2 ساله ، پنج ساله و 10 ساله تدوین کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: جزئیات برنامه ملی اقتصاد دانش بنیان در جلسه های بعدی بررسی خواهد شد.
نعمت زاده با تاکید بر سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان تاکید دارند که توسعه اقتصادی کشور باید بر مبنای دانش باشد.
وی با اشاره به اینکه اگر توسعه اقتصادی بر مبنای دانش باشد، تکانه هایی همچون تحریم ها اثر نخواهد کرد، افزود: از آنجا که نمود علم و فناوری در بخش صنعت است، صنعتگران باید بیش از گذشته از دانشمندان و پژوهشگران بعنوان سرمایه های علمی کشور استفاده کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه بخش های تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی باید بیشتر و جدی تر مورد توجه قرار گیرد، افزود: واحدهای صنعتی باید بخشی از هزینه های خود را در فعالیت های دانش بنیان صرف کنند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا