تورم ماهانه تولید به صفر رسید +نمودار

تورم ماهانه تولید به صفر رسید +نمودار

شاخص بهای تولیدکننده در ایران در 12 ماه منتهی به آبان ماه 1394 نسبت به 12 ماه منتهی به آبان ماه 1393 به‌ میزان 7.8 درصد اعلام شد. با این حال تورم ماهانه تولید به صفر رسیده است.

به نقل از اقتصاد ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تورم تولیدکننده در آبان ماه سال جاری را منتشر کرد. بر اساس این گزارش شاخص بهای تولیدکننده در ‌ایران در آبان ماه 1394 به عدد 216.0 رسید که نسبت به ماه قبل بدون تغییر بود. همچنین این شاخص در آبان ماه 1394 نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 3.9 درصد افزایش داشته است.

شاخص بهای تولیدکننده در ایران در 12 ماه منتهی به آبان ماه سال 1394 نیز نسبت به 12 ماه منتهی به آبان ماه سال 1393 به‌میزان 7.8 درصد افزایش نشان می‌‌دهد.

شاخص کل تولیدکننده نسبت به ماه قبل هیچ گونه افزایشی نداشته اما این شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل 3.9 درصد افزایش یافت.
این گزارش نشان می‌دهد شاخص تولیدکننده در گروه‌های اصلی و اختصاصی نسبت به ماه مشابه قبل تغییرات چندانی نداشته است و اگرچه تورم در همه بخش‌ها صعودی بوده اما میزان آن ناچیز است. بالاترین تورم بخش تولید مربوظ به بخش سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی است.

اما تورم بخش تولید نسبت به ماه مشابه قبل در همه گروه‌ها صعودی بوده و میزان آن در برخی از بخش‌ها مانند بهداشت و مددکاری اجتماعی 25.1 درصد و سایر فعالیت‌های عمومی و اجتماعی و شخصی 20.7 درصد بوده است.
تنها بخشی که در این میان تورم نزولی داشته بخش ساخت (صنعت) است که تورم آن نسبت به ماه مشابه سال قبل سه درصد کاهش یافته است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا