گسترش همکاری‌های ایران و مجارستان در زمینه ارتباطات

گسترش همکاری‌های ایران و مجارستان در زمینه ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و کابینه‌ای از مجارستان جهت بررسی زمینه‌های همکاری دو کشور در زمینه ارتباطات دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ملاقات خود با هیات مجارستان اظهار کرد: در سفر نخست وزیر مجارستان و جمعی از وزرای این کشور به تهران امروز با وزیر توسعه و وزیر ارتباطات مجارستان ملاقاتی داشتیم تا زمینه‌های مناسب برای همکاری دو کشور بررسی و زیرساخت‌های اجرا را فراهم کنیم.

محمود واعظی به همکاری‌های شرکت‌های خصوصی دو کشور اشاره کرد و ادامه داد: ما این جلسه را برای فعالیت بخش خصوصی دو کشور اختصاص دادیم تا تبادل همکاری در این زمینه صورت بگیرد.

وی افزود: در جلسه امروز، سندیکای ایران که 100 شرکت را رهبری می‌کند حضور داشت و ما سعی کردیم از تجربیات یکدیگر استفاده کرده و زمینه های همکاری را بازگو کنیم.

واعظی با اشاره به تجربیات بخش خصوصی و دولتی ایران در زمینه ICT اظهار کرد: مجارستان به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا در زمینه ICT فعالیت‌های گسترده‌ای چه در کشور خود و چه در سایر کشورهای اروپایی و غیراروپایی داشته است و این تجربیات مشترک می‌تواند در اختیار دو کشور قرار گیرد.

وزیر ارتباطات ایران با تاکید بر تشکیل کمیته مشترک ICT گفت: در زمینه مخابرات، نرم‌افزار، اپلیکیشن‌های بانکی، تحقیق و توسعه صحبت‌های خوبی انجام شده و مقرر شد در سطح معاون وزیر، کمیته مشترک ICT تشکیل دهیم که هر شش ماه یک بار برگزار شود و بخش خصوصی دو کشور را حمایت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شده وزرای ایران و مجارستان، دو سال یک بار در پایتخت‌های دو کشور این موضوعات را بررسی کنند و این می‌تواند فصل جدیدی از همکاری دو کشور ایران و مجارستان باشد.

همچنین نخست وزیر مجارستان با اشاره به دیدار سه باره خود با واعظی بیان کرد: با وزیر ارتباطات ایران دو مرتبه در مجارستان و امروز در ایران ملاقات کردیم. ما در مجارستان برای همکاری در زمینه مخابرات به توافق رسیدیم. همچنین ملاقات‌هایی با بخش خصوصی برای بررسی همکاری صورت گرفت.

وی با بیان اینکه دو وزیر یک وظیفه دارند و آن نزدیک کردن همکاری دو کشور است، افزود: با آقای وزیر توافق کردیم روابط و ملاقات‌های سالیانه داشته باشیم و کمیته مشترکی تشکیل دهیم که روابط دو کشور را توسعه دهد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا