در جریان بازدید استاندار حلبچه از مرکزفنی و حرفه ای شهیدورمقانی سنندج؛

کردستان ایران آمادگی ارائه آموزش های فنی وحرفه ای رابه حلبچه دارد

کردستان ایران آمادگی ارائه آموزش های فنی وحرفه ای رابه حلبچه دارد

سنندج- در جریان بازدید استاندار حلبچه از مرکزفنی و حرفه ای شهیدورمقانی سنندج عنوان شد که اداره کل فنی و حرفه ای کردستان آمادگی ارائه آموزش های مهارتی به استان حلبچه اقلیم کردستان عراق را دارد.

استاندار حلبچه اقلیم کردستان عراق به همراه جمعی از مسئولان استان کردستان ایران در دومین روز از سفر خود شامگاه دوشنبه از بخش های مختلف مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید ورمقانی سنندج بازدید کردند.

کارگاه های الکترونیک، ساخت درب و پنجره، صنایع چوب، تراشکاری، جوشکاری، سی ان سی، برق صنعتی، نصب و تعمیر آسانسور، اتومکانیک و گلخانه مورد بازدید این هیئت قرار گرفت.

در این مرکز نمایشگاهی هم از توانمندی ها و دست ساخته های جمعی از بانوان استان کردستان هم برپا شده بود و مسئولان مذکور از آن دیدن کردند.

یکی از سیاست های سازمان فنی وحرفه ای ایران اسلامی دیپلماسی مهارت است که  با استفاده از توانمندی های مهارتی که در کشور وجود دارد با سایر کشورهای منطقه ارتباط برقرار می کند تا بدین وسیله علاوه بر انتقال تجربیات و دانش نیروی انسانی از پتانسیل های طرف مقابل هم بهره مند شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کردستان که مسئولیت در حاشیه بازدید استاندار حلبچه و هیئت همراه او از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید ورمقانی در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه تاکنون با حمایت های سازمان فنی و حرفه ای کشور توانسته ایم تفاهم نامه ای با دانشگاه پلی تکنیک و مرکز صنایع دستی و آموزش های فنی و حرفه ای سلیمانیه منعقد کنیم.

جمیل احمدی با بیان اینکه بسیاری از بندهای تفاهم نامه مذکور اجرایی شده است، بیان کرد: یکی از بندهای این تفاهم نامه مربوط به آموزش مربیان اقلیم کردستان عراق است که تاکنون به دو گروه از این افراد آموزش های مهارتی لازم در کردستان ایران داده شده است.

وی ادامه داد: به یک گروه ۱۲ نفری از استان های سلیمانیه و شهر کلار اقلیم کردستان عراق در رشته های کامپیوتر، آسانسور، برق صنعتی، صنایع چوب و جوشکاری آموزش داده شده است.

وی بیان کرد: گروه دوم هم که شامل ۱۰ نفر از مربیان و مدرسان دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه بودند در دوره های آموزشی سی ان سی، مکانیک و برق حضور پیدا کردند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کردستان از دیگر بندهای این تفاهم نامه را همکاری در راه اندازی و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه ای ذکر کرد و گفت: تدوین نظام مهارتی در سلیمانیه  و تهیه منابع آموزشی و همچنین برگزاری مسابقات مهارتی از دیگر بندهای این تفاهم نامه است که در حال اجرایی کردن آنها هستیم.

احمدی عنوان کرد: مقررشده در تفاهم نامه ای هم که مابین استاندار کردستان ایران و استاندار حلبچه منعقد می شود یکی از بندهای آن به بخش آموزش فنی و حرفه ای به منظور کمک در راستای توانمندسازی نیروی انسانی و صیانت از اشتغال و ایجاد اشتغال پایدار در حلبچه اختصاص پیدا کند.

یکی از کارگاه های این مرکز آموزش فنی و حرفه ای اختصاص به آموزش ساخت درب و پنجره upvc به تعدادی از ناشنوایان استان داشت که بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

این کارگاه آموزشی طی تفاهم نامه ای چهارجانبه مابین فرمانداری سنندج، بهزیستی، فنی و حرفه ای  و کانون ناشنوایان استان کردستان برگزار شده است.

در این دوره آموزشی ۱۲ نفر از ناشنوایان استان شرکت کردند که به مدت ۱۱۰ ساعت آموزش های لازم را کسب می کنند و قرار شده که بازار کار را هم برای آنها فراهم و جذب بازارکار هم شوند.

از دیگر واحدهایی که امروز مورد بازدید استاندار حلبچه و هیئت همراه او قرار گرفت واحد درب و پنجره سازی آریا بود.

تولید روزانه ۱۰ تن پروفیل در واحد درب و پنجره سازی آریا

مدیر تولید واحد درب و پنجره سازی آریا در ارتباط با این واحد عنوان کرد: از سال ۸۷ تولید پروفیل در این واحد آغاز شده و از سال ۹۰ هم اقدام به تولید شیشه دوجداره و سکوریت کرده ایم.

زاهد صمدی با بیان اینکه ظرفیت روزانه پروفیل در این واحد ۲۴ تن توسط ۱۰ خط تولید است، بیان کرد:متاسفانه به دلایلی از جمله مشکلات موجود در بازار در حال حاضر تنها ۳ خط این واحد فعال است و روزانه ۹ الی ۱۰ تن پروفیل تولید می کند.

وی بیان کرد: در بخش تولید شیشه دوجداره هم قادر به تولید ۴۰۰ مترمربع از این شیشه در یک شیفت کاری است.

وی عنوان کرد: میزان تولید شیشه سکوریت هم در این واحد ۱۰۰ تا ۱۲۰ مترمربع در یک شیفت کاری است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا