توسط یک مشاور سرمایه گذاری انجام شد:

تحلیلی از وضعیت مالی و بنیادی "شمواد"

تحلیلی از وضعیت مالی و بنیادی

وضعیت مالی و بنیادی شرکت مواد اولیه الیاف مصنوعی توسط مشاور سرمایه گذاری بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت مواد اولیه الیاف مصنوعی از تک سهم های نوسانی بازار سهام است که طی 6 ماه اخیر و به رغم روند منفی بازار با رشد 46 درصدی قیمت هر سهم مواجه شده و از 299 به 348 تومان رسیده است.

براساس این گزارش، "شمواد" که سود سال مالی منتهی به 31 شهریور 94 را ابتدا با 38.5 درصد کاهش از 275 به 169 ریال و سپس به 104 ریال رسانده  اولین سود هر سهم سال مالی شهریور 95 را 101 ریال اعلام کرده است.

درباره این شرکت کوچک بورسی گروه مشاور سرمایه گذاری «وِبورس» اقدام به بررسی مالی و بنیادی " شمواد " کرده که بدون تایید یا رد نکات اعلامی و هیچ توصیه ایی، صرفا" جهت اطلاع سهامداران منتشر می شود.

تاریخچه شرکت

شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی در سال 1365 به صورت شرکت سهامی خاص در تهران تاسیس و به ثبت رسید. در سال 1373 مرکز اصلی شرکت از تهران به اصفهان منتقل و در این شهر ثبت شد. در سال 1375 به شرکت سهامی عام تبدیل و در بورس تهران پذیرفته شد و در حال حاضر جز زیرمجموعه های شرکت پلی اکریل ایران (شپلی) است. محصولات اصلی شرکت، دی ام تی به دو شکل مذاب و جامد است که خریدار اصلی شکل دی ام تی مذاب، شرکت پلی اکریل است.

بررسی سودآوری

مبنای تعادل قیمت در محدوده کنونی، گزارش بودجه 95 به همراه اصلاح آثار ناشی از کاهش نرخ 15 درصدی پارازایلین نسبت به بودجه و نیز کاهش 46 درصدی متانول و قرارداد oms است. از دو محل اول مقداری به سود شرکت اضافه می شود اما از طرف دیگر بخشی از کل سود اصلاح شده، مربوط است به افزایش تناژ دی ام تی جامد صادراتی بواسطه قرارداد oms که تاکنون در قیمت نماد لحاظ نشده است .

چند روز پس از انتشار بودجه 95 شرکت در یک شفاف سازی به توضیح این قرارداد پرداخت در نتیجه افزایش قیمت نماد بر اساس این قرارداد به وقوع پیوست. در صورتیکه معامله گران از سود این قرارداد اطمینان حاصل کنند می توان به آینده امیدوار بود.

موضوع دیگری که در رشد سهم دخیل بوده زمزمه هایی مبنی بر افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی سهامدار عمده آن پلی اکریل است که شامل "شمواد" نیز می شود. این تجدید ارزیابی طبق گفته مسئولان در جریان است اما تا انتشار نتایج آن در کدال پیش بینی دقیق آثار آن بر قیمت نماد ممکن نیست.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا