سرقینی اعلام کرد:

آماده لغو مصوبه سنگ آهنی نعمت زاده هستیم

آماده لغو مصوبه سنگ آهنی نعمت زاده هستیم

گروه معادن >سنگ آهن - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش معدن کشور تاکنون آماده خوری کرده و کمتر دنبال اکتشاف رفته است.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، جعفر سرقینی در پنل سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران اظهار کرد: صادرات سنگ آهن ایران از سال 1385 تا شش ماهه نخست امسال بالغ بر 120 میلیون تن به ارزش 6 میلیارد دلار بود اما باید پرسید چه مقدار از این درآمد به بخش اکتشاف رفت.

وی افزود: براساس آمار منتشر شده نقطه سر به سر ریوتینتو در سنگ آهن 30 دلار، بی اچ پی 29 دلار و واله 35 دلار است اما کدام معدن در ایران دارای چنین نقطه ای است و حتی با قیمت 50 تا 60 دلار نیز اقتصادی نیست.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: ذخایر بزرگ معدنی در 5 دهه اخیر توسط شرکتها کشف شده است. از سوی دیگر پول معدن باید در معدن هزینه شود و از جای دیگری پول وارد نمی شود، چون این بخش ریسک دارد.

سرقینی توضیح داد: قیمت 180 دلار سنگ آهن غیرعادی بود. از سوی دیگر اگر معدنی هم اکنون تقاضای تعطیلی کند، قبول می کنیم چون شرایط آنها را درک می کنیم و حقوق دولتی هم نباید بدهند.

وی تاکید کرد: در دنیا دنبال قیمت تمام شده تک رقمی در تولید سنگ آهن هستند.

وی همچنین گفت: اگر فولادسازان و سنگ آهنی ها همین الان به توافق برسند ما آماده ایم همین فردا ابلاغیه وزیر را در خصوص قیمت گذاری آهن اسفنجی و گندله لغو کنیم و من اجازه چنین کاری را از آقای نعمت زاده دارم. دلیل ابلاغیه وزیر هم این بود که اتفاقا سنگ آهنی ها و فولادسازان به توافق نرسیده بودند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا