اکبریان مطرح کرد:

دولت در هر شرایطی با سنگ آهنی‌ها بدرفتاری کرد

دولت در هر شرایطی با سنگ آهنی‌ها بدرفتاری کرد

گروه معادن >سنگ آهن - عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: فرصت طلبی حلال بخش خصوصی در چارچوب قوانین مگر بد است؟!

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، مهرداد اکبریان در پنل سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران با اشاره به اینکه آقای سرقینی دغدغه منافع ملی را دارد اما سوال من از ایشان نوع تعامل بخش خصوصی و دولت است، اظهار کرد: فرصت فروش سنگ آهن بالای 100 دلار فرصت محدودی بود که باید کشور از این فرصت استفاده می کرد. دولت اگر این کار را تقبیح نمی کرد و با مسائل روحی و روانی جلوی معدنکاران را نمی گرفت، می توانستیم توسعه بیشتری در صنعت سنگ آهن ایجاد کنیم.

وی افزود: از ابتدا هم معلوم بود که قیمت سنگ آهن کاهش می یابد اما کسی به حرف ما گوش نکرد. متاسفانه دولت هم در شرایط خوب و هم در شرایط بد سنگ آهن رفتار بدی با سنگ آهنی ها داشت. الان بخش معدن در شرایط ضرر است.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران با اشاره به اینکه بسیاری از امور در حوزه اکتشاف در اختیار بخش حاکمیتی قرار دارد و بخش خصوصی نمی تواند در آن دخالت کند، عنوان کرد: قسمت عمده 6 میلیارد دلار صادرات سنگ آهن کشور در سالهای گذشته مربوط به واحدهای بزرگ مانند گل گهر و چادرملو بوده است که این واحدها نیز این درآمد را صرف اکتشافات جدید و توسعه کردند. معادن کوچک نیز درآمدهای خود را صرف اکتشافات و خرید تجهیزات کردند که الان در شرایط رکود بازار دچار مشکل شده اند.

اکبریان تاکید کرد: اگر دولت بخواهد از بخش معدن حمایت کند، باید میزان ضرر معادن را به حداقل برساند و ضمن اینکه امنیت روانی را به معدندار برگرداند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا