جهش تولید نیروگاه‌های بادی به دلیل تغییر رویکرد دولت

جهش تولید نیروگاه‌های بادی به دلیل تغییر رویکرد دولت

مدیر عامل شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا گفت: بر اساس توافقی که با دولت داریم باید 750 مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های بادی تولید شود که بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده تا پایان امسال می‌توانیم حدود 60 درصد تولید را عملیاتی کنیم.

اکبر ادیب‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا،اظهار کرد: بر اساس تعهداتی که با دولت داریم باید انتقال دانش از خارج و تولید در داخل صورت بگیرد و باتوجه به شرایط فعلی باید گفت که انتقال دانش تکمیل و در حال استفاده در بخش تولید است.

وی با بیان اینکه با توجه به تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اجرای این تعهد عقب نمانده‌ایم،تاکید کرد:در حال حاضر میزان تولید نیروگاه‌های بادی 56 درصد است اما بر اساس پیش‌بینی‌ها و تمهیدات در نظر گرفته شده قرار است که تاپایان امسال به 65 و تا سال آینده به 85 درصد برسد.

مدیر عامل شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا با بیان‌اینکه فناوری‌های تولید توربین‌های مگاواتی از چند سال پیش توسط کشور آلمان به ایران منتقل شده است،اظهار کرد:اولین تولید مپنا که توربین نهم ما است در سایت مستقر شده و به زودی نیز راه‌اندازی می‌شود.

ادیب‌فر با اشاره به وضعیت نیروگاه‌های بادی کشور ادامه داد: با توجه به تغییر رویکرد دولت نسبت به انرژی‌های تجدید‌پذیر خوشبختانه فعالیت خوبی در این زمینه آغاز شده و با توجه به این‌که بیشتر مباحث مورد بررسی در زمینه‌ی رسیدگی به امور زیربنایی است توانسته‌ایم موفقیت‌های خوبی را کسب کنیم.

وی با بیان این‌که در مپنا اقدامات خوبی برای توسعه نیروگاه‌های بادی صورت گرفته است، افزود: بزرگ‌ترین و اولین نیروگاه بادی که از دو سال پیش کار آن آغاز شده است، در حال حاضر توانسته 20 مگاوات را وارد مدار کند.

مدیر عامل شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا تصریح کرد: در مجموع 60 میلیون کیلووات ساعت از این نیروگاه تولید برق صورت گرفته همچنین فاز دوم که 30 مگاوات است به مپنا ابلاغ شده و در شرف اجرا است که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال 1395 عملیات این فاز نیز به پایان می‌ رسد.

ادیب‌فر ادامه داد: علاوه بر این عملیات دو نیروگاه در آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در حال انجام است به‌طوری که می‌توان گفت در سال 1395 عملیات دو مزرعه بادی انجام می‌شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا