خوانساری مطرح کرد:

دخالت دولت بین سنگ آهن و فولاد مشکل‌ساز است

دخالت دولت بین سنگ آهن و فولاد مشکل‌ساز است

گروه معادن >سنگ آهن - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران گفت: اگر سنگ آهنی ها و فولادسازان نتوانند مشکلات را بین خود حل کنند، مطمئن باشید با دخالت دولت هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، مسعود خوانساری در سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران با اشاره به اینکه نفت و گاز، معدن و گردشگری جزو مزیت های اقتصادی کشور هستند، گفت: در دو دولت قبلی 700 هزار نفر به تعداد پرسنل دولتی کشور اضافه شده است که این کار هیچ ارزش افزوده ای برای کشور نداشته است و حتی شاهد رشد منفی در سرمایه گذاری و اشتغال نیز بوده ایم.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده سنگ آهن در استرالیا 15 دلار بوده و قرار است این رقم به 12 دلار نیز برسد، عنوان کرد: ژاپن با 120 میلیون نفر جمعیت 300 هزار پرسنل دولتی دارد اما ایران با 80 میلیون نفر به روایتی 4 میلیون نفر و به روایت دیگری 8 میلیون نفر حقوق بگیر دولتی دارد!

وی افزود: در بخش معادن طی سالهای قبل درآمدها خوب بوده است و شاید انضباط کم هم بوده است. در این دو ساله البته بخش معدن تلاش کرده تا خود را با شرایط منطبق کند. باید تاکیم کنم که انتظار حل مشکل توسط دولت اشتباه است. بزرگترین مشکل بخش خصوصی بزرگ بودن دولت است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا