اظهارات تکان دهنده خلیفه سلطان:

احمدی نژاد جلوی صادرات ذوب آهن و فولاد مبارکه را گرفت!

احمدی نژاد جلوی صادرات ذوب آهن و فولاد مبارکه را گرفت!

گروه صنایع معدنی >فولاد - دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: در حال حاضر بزرگترین انبارهای فولاد کشوردر تاریخ و عمر این صنعت شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، رسول خلیفه سلطان در پنل سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران توضیح داد: من بازدید اخیری از فولاد مبارکه و ذوب آهن داشتم. باید بگویم هم اکنون یک میلیون و 150 هزار تن محصول در انبار فولاد مبارکه، 700 هزار تن محصول در ذوب آهن اصفهان در انبارها دپو شده است. در مجموع 2.7 میلیون تن محصول در انبارهای فولادسازان دپو شده که این رقم در حالت عادی تنها 200 هزار تن بوده است!

وی گفت: حاشیه سود فولاد مبارکه از 32 به به 18 درصد در سال جاری رسیده است. حاشیه سود ذوب آهن منفی 34 درصد شده است. حاشیه سود فولاد خوزستان هم 7 درصد شده است. حاشیه سود فولاد خراسان هم 3 درصد شده است. متوسط حاشیه سود فولادسازان یک درصد است، یعنی بازده صنعت فولاد کشور در نیمه نخست امسال یک درصد بوده است. اما حاشیه سود گل گهر و چادرملو در نیمه نخست امسال 27 و 41 درصد بوده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به اینکه تحمیل تعداد بسیار زیادی از نیروهای کار به فولاد مبارکه و ذوب آهن و دخالت دولت در این زمینه فشار سنگینی را به فولادسازان کشور وارد کرده است، توضیح داد: در سال جاری تاکنون 86 درصد در صادرات فولاد رشد داشتیم. باید به این نکته کلیدی هم اشاره کنم که در دولت قبل آقای احمدی نژاد با یک تلفن جلوی صادرات ذوب آهن و فولاد مبارکه را به برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس گرفت و مسدود کرد. وقتی شرکتی بازار صادراتی را از دست می دهد، دیگر نمی تواند به راحتی آن را بدست آورد. صنعت فولاد کشور با چنین مشکلاتی مواجه شده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا