فعالان اقتصادی ایران و مجارستان پنج تفاهم نامه همکاری امضا کردند

فعالان اقتصادی ایران و مجارستان پنج تفاهم نامه همکاری امضا کردند

فعالان اقتصادی ایران و مجارستان در حاشیه نشستی تجاری، پنج تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، این تفاهم نامه ها عصر امروز(دوشنبه) در حاشیه نشست فعالان اقتصادی ایران و مجارستان، با حضور نخست وزیر این کشور در محل اتاق بازرگانی، معادن، صنایع و کشاورزی ایران به امضا رسید.
بر اساس این گزارش، امضای تفاهم نامه های جداگانه میان اتاق بازرگانی ایران با اتاق مجارستان و خانه ملی این کشور از جمله این سندهای همکاری بود.
علاوه بر این، سه تفاهم نامه همکاری نیز میان شرکت های ایرانی و مجارستانی به امضا رسید.
به دنبال سفر هیاتی متشکل از نخست وزیر، پنج تن از وزیران و همچنین تجار و بازرگانان مجارستان به ایران، پیش از ظهر امروز نیز در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعد آباد هشت سند و یادداشت تفاهم همکاری توسط وزیران دو کشور امضا شد.
یادداشت تفاهم همکاری و رایزنی های سیاسی میان وزارت امورخارجه ایران و وزارت خارجه و تجارت مجارستان، موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی از جمله این هشت سند بود که در حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان، توسط وزیران و مقام های مربوطه به امضا رسید.
موافقتنامه همکاری های اقتصادی، تشویق سرمایه گذاری، یادداشت تفاهم در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری، برنامه مبادلات فرهنگی، علمی و آموزشی، یادداشت تفاهم همکاری های پزشکی و بهداشتی و موافقتنامه همکاری در زمینه فناوری ارتباطات دیگر سندهایی بود که امروز بین مقام های ایران و مجارستان به امضا رسید.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا