مدیرعامل بیمه اعتباری ایتالیا اعلام کرد:

آمادگی ۵ میلیارد یورویی برای حمایت از طرح‌‌های ایران

آمادگی ۵ میلیارد یورویی برای حمایت از طرح‌‌های ایران

مدیرعامل بیمه اعتباری ایتالیا (ساچه) از آمادگی برای پوشش بیمه‌ای تا ۵ میلیارد دلار بین ایران و ایتالیا خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جووانی کاستِلانِتا گفت: در نظر داریم همانند سال‌های پیش از تحریم، ‌روابط خود با ایران را توسعه دهیم و اکنون آماده ارایه خدمات بیمه ای تا ۵ میلیارد یورو هستیم.

مدیرعامل بیمه اعتباری ساچه افزود: این میزان پوشش بیمه ای برای تمامی فعالیت های اقتصادی ایران و و ایتالیا نیست بلکه شروعی دوباره دو طرف در مناسبات اقتصادی است و از نظر ما محدودیتی برای افزایش سقف پوشش بیمه ای برای اجرا طرح‌ها در ایران وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ایمیدرو و ساچه می توانند زمینه حضور و مشارکت شرکت‌های دو طرف در طرح‌های اقتصادی را فراهم کنند، ضمن اینکه در هفته جاری مذاکراتی با بانک مرکزی و تعدادی از بانک های ایرانی خواهیم داشت و بر این اساس، تهیه فهرستی برای همکاری‌های دو طرف به وپژه بخش معدن و صنایع معدنی به تسهیل در شکل گیری ارتباط کمک خواهد کرد.

به گفته کاستلانتا، برای ما ارتباط منسجم با ایمیدرو مهم است و این سازمان می تواند ضمانت‌های لازم برای پوشش بیمه ای طرح‌های معدنی و صنایع معدنی برعهده گیرد.

همچنین مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو در این دیدار اظهار داشت: در ماه‌های گذشته تفاهمنامه هایی با شرکت‌های ایتالیایی در بخش‌های فولاد و آلومینیوم امضا کرده ایم که این امر می تواند حرکت مناسبی برای اجرای طرح‌های ایران و پوشش بیمه ای از طرف ساچه باشد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها سبب زیان طرف‌های اقتصادی ایران در اروپا نیز شد، گفت: اطمینان دارم دولت‌های ایران و ایتالیا عزم راسخی برای شکل گیری ارتباط مستحکم بین شرکت‌های دو طرف دارند. ما نیز آماده ارایه طرح‌هایی هستیم که می تواند از طرف ساچه تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا