گزارش روز؛

افزایش چشمگیر عرضه های بلوکی و معاملات عمده

افزایش چشمگیر عرضه های بلوکی و معاملات عمده

در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، عرضه حدود 6 میلیون سهم و صف خرید حدود 27 میلیون سهمی خدیزل را شاهد بودیم همچنین در شروع دادوستدها، صف خرید نمادهای وایران و حفارس و معاملات کم حجم، متعادل و منفی بقیه هم گروهی ها رقم خورد.

 

در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، عرضه حدود 6 میلیون سهم و صف خرید حدود 27 میلیون سهمی خدیزل را شاهد بودیم همچنین در شروع دادوستدها، صف خرید نمادهای وایران و حفارس و معاملات کم حجم، متعادل و منفی بقیه هم گروهی ها رقم خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، دلیل صف خرید نماد وایران احتمالا حمایت های حقوقی سرمایه گذاری ارزش آفرینان و در نماد حفارس هم شروع رقابت معامله عمده سهم، بود. خبهمن سهامدار اصلی خدیزل سود نقدی این سهم را 50 تومان محاسبه کرده که فروش 10% آن، سود سرمایه گذاری ها را کاهش داده اما با توجه به عرضه خدیزل در قیمت 340 تومان و بهای تمام شده 100 تومانی، به طور خالص حدود 19 میلیارد تومان معادل 37 ریال(13%) به سود هر سهم خبهمن افزوده شد.

امروز دوشنبه مورخ 9 آذر 94 تعداد 303 میلیون و 902 هزار و 200 سهم معادل 87.08 درصد از سهام شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس به صورت یکجا و نقد و یا نقد و اقساط (15% نقد و مابقی اقساط طبق شرایط اعلامی) به قیمت پایه هر سهم 600ر3 ریال در نماد حفارس4 توسط سازمان خصوصی سازی به وکالت از شرکت بازرگانی دولتی ایران عرضه شد.

گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند که در این بین دادوستدهای مثبت نمادهای وبیمه، وگردش و دی، جابجایی بلوک حدود 14.5 میلیون سهمی ونوین در درصدهای مثبت و جهش قیمتی نمادهای میهن و دانا نمایان تر بود همچنین صف خرید و عرضه مکرر آن، معاملاتی پرحجم و مثبت را برای نماد وبیمه در پی داشت. بانک پارسیان در پیش بینی 6 ماهه، سود هر سهم خود را با سرمایه    2376میلیارد تومانی 98ریال اعلام کرد و طی این دوره  به زیان 28 ریالی اکتفا کرد.

گروه های فلزی و معدنی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند و از معدود نمادهای مثبت گروه به زنگان، فسرب و فولاد می توان اشاره کرد همچنین گروه سنگ آهنی با اعمال مجدد فشار فروش ناشی از افت جهانی قیمت های سنگ آهن، با صف فروش به کار خود پایان دادند.

گروه پتروشیمی تحت حمایت های سهامداران عمده و پر رنگ شدن خبر مجدد کاهش نرخ خوراک، اکثرا مثبت دنبال شدند تا جایی که نمادهای پارسان، پترول، جم، زاگرس، شاراک، شفارس، شپارس، شسینا، شدوص، وپترو و شاملا معاملاتی مثبت و صف خرید را تجربه کردند. دلیل صف خرید و معاملات پرحجم نماد شاراک فروش بلوک پتروشیمیران و نماد پترول خرید حدود 65 درصدی حقوقی بود.

در گروه پالایشگاهی جهش نماد شاوان و ادامه حمایت های سهامدار عمده نماد شبندر و خبر انجام معامله عمده پالایشگاه بندر عباس(احتمالا خریدار مجموعه پارسیان) کل گروه را با افزایش تقاضا مواجه گردانید.

پتروشیمی جم در پیش بینی6 ماهه94، سود هر سهم را با تعدیل مثبت 13 درصدی، 171تومان اعلام کرد. افزایش نرخ ارز و حجم فروش مقداری دلیل تعدیل مثبت مذکور می باشد. شپترو طی دوره 6 ماهه با تعدیل منفی 35 درصدی عمدتا به دلیل کاهش مقداری فروش در پی اورهال پالایشگاه آبادان و عدم تامین سایر مواد مورد نیاز اعلام شده است. تعداد 2 میلیارد و 346 میلیون سهم معادل 17 درصد از سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس توسط سازمان خصوصی سازی به وکالت از طرف شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به صورت یکجا و نقد و یا نقد و اقساط ( 20% نقد و مابقی اقساط طبق شرایط اعلامی )به قیمت پایه هر سهم چهار هزار و 294 ریال در نماد شبندر4 عرضه شد.

گروه ماشین آلات و تجهیزات با افزایش تقاضا و رشد قیمتی مواجه شده اند تا جایی که نمادهای تمحرکه، لابسا و لخزر صف خرید شدند اما گروه های تجهیزاتی و برقی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند و فقط نماد فاما همچنان صف خرید و رشد قیمتی را تجربه کرد همچنین نماد تکنو با توجه به تعدیل منفی اعلامی با افت حدود 8 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.

گروه غذایی اکثرا مثبت بودند تا جایی که نمادهای غپینو، غمارگ و غشاذر صف خرید شدند. شرکت غمارگ دلیل تعدیل مثبت و افزایش33 درصدی مقدار فروش را، افزایش سود ناشی از خرید تجهیزات بطری زنی اعلام کرد ضمن اینکه مقدمات و شروع انتقال ماشین آلات این شرکت که بصورت امانی نزد شرکت صنعتی بهشهر است در حال انجام است. نماد معاملاتی شرکت شهد جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، متوقف شد.

اکثر نمادهای گروه قندی معاملاتی منفی را تجربه کردند که در این بین معاملات مثبت و صف خرید نماد شهد به دلیل خبر افزایش سرمایه 218 درصدی و ادامه صف خرید نماد قزوین چشم نوازی می کرد.

 شرکت قند شهد (خوی) که طی 3 ماه اخیر با احتساب تقسیم سود 60 تومانی دارای بازدهی 57 درصدی سهام شده ، درصدد افزایش سرمایه 218 درصدی برآمده که از دو محل دو سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها سرمایه 6.6 میلیارد تومانی کنونی را به 21 میلیارد تومان خواهد رساند تا قادر به اصلاح وضعیت ساختار مالی با ضوابط و مقررات سازمان بورس، ارتقاء نماد و همچنین گسترش سطح فعالیت از طریق منابع داخلی شود. این تصمیم منتظر بررسی های سازمان بورس و صدور مجوز قانونی است(بورس پرس).

پایگاه خبری اینترنشنال بیزینس‌تایمز با اشاره به مسأله پی ام دی گزارش داد ممکن است روز اجرای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ طبق پیش‌بینی‌ها پیش نرود(فارس).

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای شاراک و ونوین با رشد 9.21 واحدی به ارتفاع 62,648 واحدی رسید که در این بین نمادهای تاپیکو و رمپنا بیشترین تاثیر منفی را داشتند و با توجه به نحوه دادوستدها احتمالا فردا بازاری متعادلتر و مثبت تر از روزهای اخیر را مشاهده خواهیم کرد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما کارگزاری آبان و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا