رونمایی از سند استراتژی کسب و کار سنگ آهن

رونمایی از سند استراتژی کسب و کار سنگ آهن

در شرایط کنونی و با توجه به کاهش شدید تقاضا در بازارهای جهانی افت تولید و کاهش سود را در این حوزه شاهد هستیم . بنابراین تلاش داریم تا نقشه راه نسل سوم سنگ آهن را ترسیم کنیم.

 

دبیر سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران گفت:انجمن استراتژی کسب و کار سنگ آهن را از یک سال و نیم پیش در دست تدوین داشته به گونه ایکه یکی از محورهای همایش سوم نیز به رونمایی از این استراتژی اختصاص یافته است.
سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران در حالی امسال برگذار می شود که در خلال دو دوره پیشین مراحل بلوغ را طی کرده و امسال شاهد برگذاری مطلوبتر و اتفاقات بهتری خواهیم بود پروا سلطانی دبیر سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران ضمن بیان این مطلب، گفت: با توجه به محورهای همایش و برنامه ریزی های صورت گرفته در این همایش چالش ها و مسایل پیش روی فعالان سنگ آهن مطرح و راه حل ها نیز از سوی مسئولان و کارشناسان مربوطه ارایه خواهد شد.
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران به حضور گسترده مسئولان و فعالان معدنی در سومین همایش بین المللی سنگ آهن اشاره کرد و گفت:استقبال گسترده ای از سوی مسئولان و فعالان حوزه های مختلف معدنی برای حضور در همایش صورت گرفته به گونه ایکه تعداد شرکت کنندگان بیش تر از ظرفیت های پیش بینی شده است.که البته تمهیدات لازم در این خصوص صورت گرفته است.
سلطانی در پاسخ به دلایل نام گذاری همایش به نام نقشه راه نسل سوم سنگ آهن گفت: سنگ آهن ایران تاکنون 2 نسل را پشت سرگذاشته است . نسل اول که به فراخور توسعه صنایع فولادی بیشتر به سمت اکتشاف رفته و خطوط بهره برداری محدود نیز بر اساس قانون معادن در اختیار دولت قرار داشته است.
وی ادامه داد:در نسل دوم که پس از اصلاح قانون معادن در دهه 80  رخ داد، راه برای حضور بخش خصوصی در فعالیتهای معدنی هموار شد که همزمانی این موضوع با افزایش تقاضا در بازار چین ، رونق خوبی را برای سنگ آهن به همراه داشت و زمینه حرکت به سمت استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و بومی سازی آن در کشور را فراهم کرد.
دبیر سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران گفت:در شرایط کنونی و با توجه به کاهش شدید تقاضا در بازارهای جهانی افت تولید و کاهش سود را در این حوزه شاهد هستیم . بنابراین تلاش  داریم تا نقشه راه نسل سوم سنگ آهن را ترسیم کنیم.
وی در پاسخ به اینکه آیا انجمن نقشه راه را ترسیم کرده یا طراحی آن به بعد از برگذاری همایش موکول شده است، گفت:انجمن استراتژی کسب و کار سنگ آهن را از یک سال و نیم پیش در دست تدوین داشته به گونه ایکه یکی از محورهای همایش سوم نیز به رونمایی از این استراتژی اختصاص یافته است.
وی اظهار امیدورای کرد از این پس در تمام بخش های دولتی شاهد اجرای استراتژی تدوین شده از سوی انجمن سنگ آهن باشیم

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا