عودلاجان و باز هم بازدید قالیباف +عکس

عودلاجان و باز هم بازدید قالیباف +عکس

قالیباف که طی یک دهه گذشته در کسوت فرماندهی ناجا و شهرداری تهران با محله عودلاجان سر و کار داشته، بار دیگر سرزده به این محله رها شده رفته و با آسیب دیدگان اجتماعی ملاقات کرد.

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از معماری نیوز،  قالیباف بار دیگر سرزده به عودلاجان رفت. شهردار تهران در اردیبهشت ماه 93 هم به این محله رفته بود و  پس از بازدید از بازارچه عودلاجان، به کوچه قائم مقام در خیابان پامنار رفته و از وضعیت زمین‌های بنیاد تعاون ناجا که در سال‌های گذشته تخریب شده بود، بازدید کرد.

این زمین‌ها در محدوده ی میانی عودلاجان قرار دارد که در دوران فرماندهی قالیباف در نیروی انتظامی و با همکاری محمود احمدی‌نژاد - شهردار وقت تهران - بخش عمده‌ای از خانه‌های تاریخی و ارزشمند محله عودلاجان توسط "بنیاد تعاون ناجا" به عنوان یک شرکت وابسته به نیروی انتظامی خریداری و با این‌بهانه که این خانه‌ها مرکز فساد و استقرار معتادان است، تخریب شدند. هرچند که شواهد بیانگر آن شد که این تخریب‌ها پس از مدتی آسیب‌های اجتماعی را به صورت علنی وارد محله کرد.

بخشی از عودلاجان به بنیاد تعاون ناجا واگذار شد و بخشی دیگر هم به دست افرادی چون ترامشلو افتاد که تخریب سرای دلگشا و تهدید کاخ گلستان از نتایج آن بود.

مرتضی طلایی فرمانده وقت پلیس تهران ضمن دفاع از این طرح می‌گوید: این طرح برای سامان بخشیدن به محله عودلاجان ارائه شد زیرا در شرایط نامطلوبی به سر می‌برد و به پاتوقی برای مجرمان بدل شده بود.

طلایی در پاسخ به این سوال که سر انجام این طرح چه شد، گفته بود که با جابه‌جایی فرماندهان انتظامی این طرح دچار وقفه و رکود شد و در نهایت رها شد!

 

اکنون هدف قالیباف از بازدید عودلاجان چیست؟ وی زمانی گفته بود می‌خواهد به عنوان به عنوان نخستین نفر از مجموعه شهرداری تهران در بافت تاریخی عودلاجان ساکن شود. آیا این محله اکنون قابلیت سکونت برای آقای شهردار را پیدا کرده است؟

هدف از نشستن کنار آتش برپا شده توسط آسیب دیدگان اجتماعی چیست؟ با توجه به مسئولیت قالیباف در سال‌های اخیر و در حالی که دیگر زمان چندانی به پایان مسئولیت وی در شهرداری باقی نمانده این بازدیدها چه معنا و هدفی می‌تواند داشته باشد؟

این روزها بحث ساماندهی محله هرندی در حالی مطرح شده که عولاجان نصفه و نیمه رها شده و کوهی از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی برجای مانده است.

از مدیریت شهری باید پرسید که طرح هرندی چقدر کارشناسی شده است و آیا قرار است این محله هم سرنوشتی مشابه عودلاجان داشته باشد و درنهایت ده پانزده سال بعد شهردار تهران در میان خرابه‌های این محله از آسیب دیدگان اجتماعی دلجویی کند؟

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا