تاثیر روند اونس جهانی بر رفتار معامله گران سکه کاهش یافت؛

نبض بازار سکه در دستان دلار

نبض بازار سکه در دستان دلار

در حالیکه با کاهش های پی در پی بهای طلای جهانی طی روزهای اخیر و قرارگرفتن هر اونس طلا روی رقم ۱۰۵۵ دلار، قیمت سکه در قراردادهای آتی بورس کالا باید با شیب تندی در مسیر نزولی قرار می گرفت، اما نوسانات مثبت دلار مانع از افت قیمت سکه شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با وجود چشم انداز منفی اونس طلا در بازارهای جهانی، اما روز گذشته از چهار سررسید فعال بازار آتی، قیمت سکه در سه سررسید با افزایش نسبی روبه رو شد که دلیل این امر نوسانات مثبت دلار در بازار داخل بود. به طوری که سکه سررسید دی ماه با افزایش ۰/۰۹ درصدی با نرخ ۹۰۷ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت ۹۱۳ هزار تومان به فروش رسید که رشد ۰/۰۹ درصدی را در روز یکشنبه به ثبت رساند. در این بین قرارداد تحویل اردیبهشت با قیمت ۹۱۵ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۰۴ درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر با قیمت ۹۲۱ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و رشد ۰/۰۳درصدی را نسبت به روز شنبه تجربه کرد.

همچنین چشم انداز منفی اونس، تحرکات سکه نقدی را در مرز ۹۰۰ هزار تومان محصور کرده بطوریکه در هشت روز گذشته سکه تنها در روز پنج شنبه وارد مرز قیمتی ۹۱۰ هزار تومان شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا