مدیر تحقیق و توسعه مبین خبر داد:

فروش سنگ آهن ایران به چین تحت لیسانس هند!

فروش سنگ آهن ایران به چین تحت لیسانس هند!

گروه معادن >سنگ آهن - مدیر تحقیق و توسعه شرکت راهسازی و معدنی شرکت مبین گفت: هند سنگ آهن ایران را می خرد و تحت لیسانس خود به چین می فروشد و تنی 10دلار سود می کند. این ناشی از ضعف برندسازی سنگ آهن ایران است.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، علی ضرغامی در کارگاه تخصصی سومین همایش سنگ آهن ایران با عنوان بهینه سازی هزینه های تولید در زمان رکود بازار سنگ آهن سخنرانی خود را ارائه داد که مهمترین محورهای آن به شرح زیرند:

- کاهش شدید قیمت سنگ آهن بسیاری از شرکتهای معدنی کوچک و متوسط کشور را به تعطیلی کشانده است.

- با کنترل بسیاری از آیتم ها جدای از بحث تحریم ها می توانیم هزینه های معدنکاری را در کشور به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

- با آموزش صحیح پرسنل تولید توانستیم در بخشهای استفاده از دامپتراک و شاول های شرکت مبین توانستیم حداقل 5 تا 9 درصد بهره وری در عملکرد را افزایش دهیم.

- بررسی ما نشان می دهد اگر شاول ها در معادن بزرگ بهینه عمل کنند، می توان معادل عملکرد 6 معدن کوچک مقیاس صرفه جویی داشت.

- شیب بهینه جاده های معدنی در ایران 8 درصد است اما شرکتی مانند فورتسکیو با شیب 11 یا 12 درصدی توانسته بهره وری استفاده از ماشین آلات خود را به شدت افزایش دهد.

- با افزایش تناژ تولید می توان با سرشکن کردن هزینه ها تا حد زیادی در مقابل کاهش قیمت سنگ آهن مقابله کرد. تناژ تولید نسبت به سوخت، لاستیک و ... تاثیر بسیار بیشتری بر اقتصادی بودن پروژه های معدنی دارد.

- تنها با بهینه سازی در استفاده از لاستیک ماشین آلات معادن توانستیم در مبین بین 10تا 40 درصد در این زمینه صرفه جویی کنیم.

- تنها از طریق صرفه جویی در آنفو حدود 1.7 میلیارد تومان در معدن چاه گز توسط شرکت مبین صرفه جویی شد.

- چین گوگرد فسفر بالای یک درصد در محموله های سنگ آهن وارداتی را ریجکت می کند اما برخی معدندارات ایرانی متاسفانه به این نکته توجه نکرده و ضرر می کنند.

- هند سنگ آهن ایران را خریده و تحت لیسانس خود به چین می فروشد و تنی 10دلار سود می کند. این ناشی از ضعف برندسازی سنگ آهن ایران است.

- یومتال در حال فاجعه آفرینی برای سنگ آهن ایران است و توصیه می کنم معدنکاران اصلا این سایت را نبینند.

-به جای چین می توانیم سنگ آهن کشور را به ترکیهو دیگر کشورهای منا صادر کنیم.

- انفجارهای بزرگ در معادن به شدت هزینه ها را کاهش می دهد که ما در ایران نداریم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا