معاون وزیر جهاد کشاورزی:

ایتالیا مشتری گندم دورم ایران شد

ایتالیا مشتری گندم دورم ایران شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تصمیم ایران برای تهاتر 300 تن گندم دورم مازاد بر مصرف گفت: این گندم از طریق تهاتر و مزایده عمومی به فروش می‌رود که بخشی از آن را به ترکیه داده‌ایم و از ایتالیا نیز در خواست خرید این گندم را داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی قنبری در نشست خبری نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان کشور در پاسخ به تسنیم اظهار کرد: امسال یکی از سالهای استثنایی در تولید گندم کشور بوده است به طوری که با عملکرد وزارت جهاد کشاورزی و زارعان 8 میلیون و 80 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که این رقم در 10 سال گذشته بی‌سابقه بوده است. 

وی افزود: در حال حاضر 8 میلیون تن گندم داریم که ذخایر ارزشمندی برای کشور به حساب می‌آید که تا یکسال نیاز کشور را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: قطعا در سالجاری نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت به طوری که در حال حاضر 600 هزار گندم دورم مازاد مصرف داریم که باید صادر شود.

وی یادآور شد: 300 هزار تن از این گندم‌های دروم مربوط به سال گذشته و 300 هزار تن مازاد مصرف سال جاری است که بخشی از این گندم برای تهیه پاستا به ماکارانی‌سازان فروخته شده است و 300 هزار تن آن با گندم خارجی تهاتر می‌شود.

قنبری در پاسخ به این سوال که این گندم مازاد مصرف به چه کشورهایی خواهد رفت، گفت: این گندم از طریق تهاتر و مزایده عمومی به فروش می‌رود که بخشی از آن را به ترکیه داده‌ایم و از ایتالیا نیز در خواست خرید این گندم را داریم.

وی یادآور شد: گندم دورم مازاد از طریق مزایده به فروش می‌رسد و هر کشوری که قیمت بالاتر درخواست کرد به آن فروخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره وضعیت مطالبات گندمکاران گفت: مطالبات گندمکاران به طور کامل و به خوبی و خوشی پرداخت شده است و در حال حاضر در حال طی تسویه نهایی هستیم.

انتهای پیام/ 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا