قراردادهای جدید نفتی ایران رونمایی شد

قراردادهای جدید نفتی ایران رونمایی شد

قراردادهای جدید نفتی ایران درحالی بعد از ظهر امروز در تهران رونمایی شد که به گفته مسوولان کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، حداکثر شفافیت و حداقل پیچیدگی، هدف گذاری اصلی این قراردادهاست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رئیس کمیته بازنگری در قراردادهای نفتی با بیان این که تلاش شده تا در مدل جدید قراردادهای نفتی استراتژی شرکت ملی نفت ایران مورد توجه قرار گیرد، گفت: مدل حقوقی این قراردادها کاملا شفاف بوده و فرایند تصمیم گیری پیچیده ای ندارد.

سید مهدی حسینی، بعدازظهر امروز (شنبه، هفتم آذرماه) در نشست معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی (IPC) از منظر حقوقی و قراردادی تصریح کرد: در تدوین قراردادها تلاش کردیم تا مبتنی بر استراتژی شرکت ملی نفت ایران و دیدگاه این شرکت باشد.

وی با بیان این که تلاش شده تا مدل حقوقی این قرارداد کاملا شفاف باشد، تاکید کرد: همچنین در این مدل، فرایند تصمیم گیریها شفاف بوده و حداقل پیچیدگی را دارد.

رئیس کمیته بازنگری در قراردادهای نفتی با اشاره به آسان سازی مسیر حضور شرکتها، ادامه داد: با حمایت و همراهی شرکت ملی نفت ایران و همچنین خدمت رسانی این شرکت به شرکتهای سرمایه گذار، امیدواریم تا این مدل، مدل بسیار جذابی برای سرمایه گذاری باشد.

حسینی افزود: جذاب بودن مدل به این معناست که این مدل را به مدلهای جهانی نزدیک کند؛ با این حال نمی توان انتظار داشت که همه قراردادها منطبق بر قراردادهای جهانی باشد؛ با این حال انتظار داریم این قراردادها مبتنی بر رابطه موثر در بخش بازرسی و مدیریت باشد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا