ترکان: کاهش ریسک صنایع مهم، مشروط به رعایت مصالح کشور است

ترکان: کاهش ریسک صنایع مهم، مشروط به رعایت مصالح کشور است

تهران- ایرنا- مشاور رئیس جمهوری خواستار کاهش ریسک صنایع مهم، مشروط به رعایت مجموع مصالح کشور و سایر صنایع شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، اکبر ترکان درباره آخرین وضعیت صنعت سنگ آهن گفت: معتقدم برای صنعت سنگ آهن در ایران یک حرکت خلاف حرکت جهانی رخ داده است.
وی افزود: وقتی قیمت جهانی سنگ آهن کاهش یافت، عوارض خاصی را برای آن وضع کردند و این مساله سبب شد تا قیمت آن در کشور بالا رود. فکر می کنم که این تصمیم در زمان مناسبی اتخاذ نشد.
وی با تاکید بر اینکه موافق ورود دولت به فضای کسب و کار صنایع نیست، گفت: صنعت سنگ آهن در حوزه اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است اما در دولت یک قاعده کلی داریم که صنایع در فضای رقابتی و آزاد فعالیت کنند و صنعت سنگ آهن نیز از این قاعده مستثنی نیست.
مشاور رئیس جمهوری، تنها راهکار موجود را عدم ورود دولت به فضاهای کسب و کار بیان کرد و افزود: درباره سنگ آهن نیز تعیین عوارض یا قیمت گذاری در زمان مناسبی انجام نشد و در این خصوص باید با حساسیت بیشتری برخورد کرد.
وی در عین حال شائبه حمایت دولت از یک صنعت خاص در ماجرای کاهش قیمت گندله سنگ آهنی ها را رد کرد و گفت: در برخی اوقات دولت برای تنظیم بازار به برخی حوزه ها ورود می یابد و این به معنای حمایت از یک صنعت یا جریان خاص نیست.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا