معاون اقتصادی گروه بهمن در گفت وگو با بورس پرس :

قیمت ۳۴۰ تومانی"خدیزل" اصلا گران نیست / P/E مدنظر ۶ مرتبه بود

قیمت ۳۴۰ تومانی

معاون اقتصادی گروه بهمن و مسئول عرضه اولیه بهمن دیزل با رد گران بودن کشف قیمت ۳۴۰ تومانی هر سهم "خدیزل" گفت:این قیمت منصفانه است و طبق نظر سهامداران تعیین شده درحالی که نظر ما عرضه سهام با P/E حدود ۶ مرتبه بود.

سعید موحدی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره عرضه اولیه 10 درصد سهام بهمن دیزل که امروز در فرابورس انجام شد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های بهمن دیزل و جایگاه آن در صنعت خودرو، کشف قیمت 340 تومانی هر سهم آن از نظر ما منصفانه و عادلانه بود و منافع هر دو طرف عرضه و تقاضا رعایت شد و نشان از چشم انداز مثبت این شرکت داشت.

وی در واکنش به این نکته که برخی فعالان قیمت گذاری 340 تومانی هر سهم این شرکت را گران دانسته و از خرید سهام انصراف داده و مواردی مبنی بر گران فروشی را در شبکه های اجتماعی مطرح کرده اند، توضیح داد: این نکته درست نیست و سهام بهمن دیزل اصلا" گران فروخته نشد. چرا که 90 درصد از 50 میلیون سهم قابل عرضه برای کشف قیمت توسط کارگزاران، ظرف 40 ثانیه به فروش رسید.

موحدی ادامه داد: از سوی دیگر قیمت 340 تومانی بعد از نظر سنجی از سهامداران تعیین شد درحالی که گروه بهمن قصد فروش سهام با P/E حدود 6 مرتبه ایی داشت. این درحالی است که معمولا" در روش حراج ، نظرات و سلایق متفاوت بوده و ممکن است عده ایی از گران و ارزان فروشی سخن بگویند.

براساس این گزارش، در این عرضه 50 میلیون برای کشف قیمت از طریق کارگزاران و 50 میلیون سهم دیگر برای معامله گران آنلاین در نظر گرفته شده است. سهمیه هر معامله گر آنلاین نیز 1500 سهم تعیین شده (با سرمایه 500 هزار تومانی ) که از ساعت 12:40 دقیقه با همان قیمت 340 تومانی هر سهم قابل خرید است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا