پیش بینی مقام مسئول بانک مرکزی از آینده ارز/ نرخ های کنونی واقعی نیستند

پیش بینی مقام مسئول بانک مرکزی از آینده ارز/ نرخ های کنونی واقعی نیستند

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ های کنونی ارز واقعی نبوده و در ماه های آخرسال نوسانات شدید نرخ ارز نخواهیم داشت پیش بینی کرد پس از آغاز سال میلادی، عرضه ارز افزایش یابد و عوامل غیربنیادین افزایش نرخ ارز از میان رود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صمد کریمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری دیشب شبکه دو سیما درباره نوسان روزهای اخیر ارز گفت: یکی از علل این جریان تغییرات نرخ بهره وری ارزهای خارجی است. به طوریکه رابطه یورو و دلار فرق کرده است. همچنین افزایش تقاضای ارز، کاهش قیمت نفت و کاهش قیمت طلا هم نقش داشته اند . چرا که دارندگان طلا اقدام به تبدیل دارایی به ارز می کنند.

وی با بیان اینکه نقطه تعادلی نرخ ارز پایین تر از قیمت فعلی خواهد بود، افزود: تقاضای مسافرتی و زیارتی ارز ، کاهش قیمت طلا و کاهش قیمت نفت آثار خود را گذاشته است.بنابراین پیش بینی می کنیم این عوامل در آینده نزدیک در بازار نباشد نرخ ارز کاهش یابد.

کریمی تاکید کرد: بانک مرکزی به هیچ عنوان درصدد تضعیف نرخ ارز نیست و سیاست ثبات در نرخ ارز را هم ندارد و معتقد به شناور بودن قیمت آن است.

این مقام مسئول پیش بینی کرد پس از آغاز سال میلادی جدید، عرضه ارز افزایش یابد و عوامل غیربنیادین افزایش نرخ ارز از میان رود.

کریمی ادامه داد: عرضه ارز در ماه های باقیمانده افزایش می یابد و به رغم افزایش تقاضا به نرخ های واقعی و متعادل تر در قیمت ارز می رسیم. نرخ های کنونی هم واقعی نبوده و در ماه های آخر سال نوسانات شدید نرخ ارز نخواهیم داشت.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا