حجم تجارت خارجی کشور به ۵۷ میلیارد دلار رسید/ صادرات از واردات پیشی گرفت

حجم تجارت خارجی کشور به ۵۷ میلیارد دلار رسید/ صادرات از واردات پیشی گرفت

براساس آمار گمرک ایران حجم تجارت خارجی کشور به حدود ۵۷ میلیارد دلار رسید.

به گزارش نامه نیوز به نقل از گمرک ایران، عملکرد تجارت خارجی ایران در هشت ماهه سال جاری منتشر شد. طبق این آمار حجم تجارت خارجی 56 میلیارد و 939 میلیون دلار رسید.

واردات کشورمان در مدت یاد شده به 27 میلیارد و 307 میلیون دلار رسید که این میزان واردات 20 و 95صدم درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.میزان واردات کشورمان در هشت ماهه سال گذشته 34 میلیارد و 543 میلیون دلار بود.

عمده واردات کشورمان در این مدت به ترتیب به ذرت دامی با سهم 3 و 42صدم درصدی از کل ارزش واردات ، گندم خوراکی با یک و 93 صدم درصد، خودرو سواری با حجم سیلندر بیش از 1500 سی سی و کمتر از 2000 سی سی با یک و 90 صدم درصد ، لوبیای سویا با یک و 89 صدم درصد و کنجاله سویا با یک و 87 صدم درصد اختصاص دارد.
همچنین عمده کشورهای صادرکننده کالا به ایران در هشت ماهه سالجاری به ترتیب کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکیه وسوئیس بوده اند.

صادرات

همچنین در ادامه این گزارش آمده ،در هشت ماهه سال جاری صادرات غیر نفتی ایران به 29 میلیارد و 632 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 و 48 صدم درصد کاهش داشت.

این گزارش حاکی است ، عمده کالاهای صادرشده شامل میعانات گازی با سهم 17 درصدی از ارزش کل صادرات، محصولات پتروشیمی با 35 درصد و سهم سایر کالاها 48 درصد بوده است . عمده ترین خریداران کالاهای ایرانی هم در مدت یاد شده به ترتیب شامل کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، هند و افغانستان بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا